شناسهٔ خبر: 18184 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ ربنای قرآنی در «سحر اولی‌ها»ی شبکه دو

در آستانه ماه مبارک رمضان، شبکه دو سیما ویژه برنامه ای با عنوان «سحر اولی ها» را برای سحرهای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمد درویش علیپور تهیه‌کننده «سحر اولی‌ها» با اعلام اینکه این برنامه رمضان ۹۳ برای سومین سال متوالی روی آنتن می‌رود، افزود: رویکرد ما نسبت به سال‌های گذشته تغییر شگرفی نخواهد داشت، اما سعی خواهیم کرد با نگاه متفاوت و تازه تری به موضوعات مطرح شده، بپردازیم.

وی درباره آیتم‌های ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان در شبکه دو افزود: هر روز قرائت یک صفحه ترتیل قرآن کریم توسط قاریان نوجوان و پخش مستندی از دخترخانمی که به سن تکلیف رسیده و ماه رمضان امسال، اولین ماه رمضانی است که در سفره الهی حضور دارد از بخش‌های برنامه است.

درویش علیپور با اعلام ساخت آیتم عروسکی «دم پنجره»  گفت: این آیتم روایتگر بیان نکات اخلاقی دختربچه کوچکی به نام سحر به همراه پدربزرگش است.

این تهیه کننده و کارگردان افزود: در برنامه امسال در آیتم اخلاق حاج آقا محمدی با بیانی روان و متفاوت با بچه‌ها درباره احکامی که یک فرد روزه‌دار باید بداند گفتگو خواهد کرد.

وی توضیح داد: امسال حاج آقا راستگو در برنامه «سحر اولی‌ها» حضور خواهند داشت. ایشان در این آیتم به توضیح ۳۰ ربنای قرآنی برای کودکان می پردازند.

علیپور دیگر آیتم های «سحر اولی‌ها» را اینگونه اعلام کرد:  اجرای آیتم «یک روز، یک قصه» توسط خانم مریم وطن پور به همراه پسرش مانی؛ قرائت دعای روزهای ماه مبارک رمضان توسط یک قاری کودک و نوجوان در هر روز؛ نمایش گرافیکی احادیث برای کودکان و نوجوانان و در نهایت پخش ادعیه به زبان کاملاً کودکانه از بخش های دیگر برنامه است.

«سحر اولی ها» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیماست که اجرای آن را اکرم محمدی خواه به عهده دارد. این برنامه هر روز ساعت ۳ بامداد به مدت ۶۰ دقیقه مهمان لحظات معنوی سحر روزه داران خواهد بود. نخستین قسمت این برنامه یکشنبه ۸ تیر ساعت ۳ بامداد به روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

نظر شما