شناسهٔ خبر: 18188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاموشی: برای نسل جدید باید فکر و حرف تازه‌ای داشت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اهدای حکم دومین دوره ریاست محسن مومنی بر حوزه هنری خواستار ادامه چابک‌سازی حوزه هنری شد و گفت: مدیر حوزه هنری باید مدیر ولایی باشد. مشروعیت سازمان تبلیغات اسلامی از حکم رهبری است و به همین خاطر مدیر منسوب به سازمان نیز باید ولایی باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم اهدای حکم ریاست دومین دوره مدیریت محسن مومنی شریف بر حوزه هنری صبح دیروز شنبه هفتم تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم در سخنانی با اشاره به ضرورت ارتقاء نگاه برون سیستمی در حوزه هنری اظهار داشت: غایت همه اعمال ما باید خداوند باشد. همه ما می‌خواهیم با اعمالمان به خدا برسیم. انقلاب اسلامی نیز میراث دار خون شهداست؛ خونی که میزان اعمال ما با قطره‌ای از آن هم قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که شیاطین انس و جن چگونه در سوریه در حال خونریزی هستند و شهیدان چگونه با آن در حال نبرد هستند. این شیاطین هستند که به واقع باعث بیداری اسلامی شده‌اند.

خاموشی با بیان اینکه مهمترین کار حوزه هنری باید بسط و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت باشد، گفت: اگر ما چنین رویه‌ای را در پیش نگیریم با دیگران تفاوتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به متن حکم ارائه شده توسط خود به مومنی پرداخت و گفت: چابکسازی حوزه تذکری بود که برای خروج حوزه از وضع گذشته‌اش داده شد و الان نیز باید ادامه پیدا کند آن هم در شرایطی که اعتبارات دریافتی ما در مقابل اعتبارات برخی نهادهای دیگر قابل مقایسه نیست. با این وجود حوزه باید با تولیدات فاخرش منشاء اثر باشد و پردیس هنر انقلاب در سیمای او دیده شود.

خاموشی همچنین به موضوع جوانگرایی اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و باید برای نسل جدید  فکر و حرف تازه‌ای داشت. جدای از آن باید متقی‌ترین افراد به خداوند را در حوزه هنری گرد هم جمع شوند.

وی همچنین به تداوم تولید آثار فاخر در زمینه کتاب و شعر و انیمیشن و تئاتر و ...اشاره کرد و گفت: امروز جریان مقابل انقلاب وجبهه وسیع رسانه‌ای شکل داده و ما نیز باید از ظرفیت رسانه برای عرضه محصولات و اندیشه‌مان استفاده کنیم.

وی افزود: مدیر حوزه هنری باید مدیر ولایی باشد. مشروعیت سازمان تبلیغات اسلامی از حکم رهبری است و به همین خاطر مدیر منصوب به سازمان نیز باید ولایی باشد.

وی همچنین به مساله اقتصاد فرهنگ اشاره کرد و گفت: من به مساله اقتصاد در عرصه فرهنگ تاکید ویژه دارم و معتقدم باید بتوانیم در حوزه هنری فیلم های پرفروش نیز بسازیم.

خاموشی همچنین به موضوع کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: فیلم‌ها و تولیدات ارزشی حوزه هنری  که مروج ارزش حانواده است باید بیشتر تولید شود.

وی در پایان خواستار مقدمه چینی و تمهدیاتی برای تقویت بخش خصوصی مومن و معتقد شد و گفت: ان‌شاء الله حوزه هنری امسال با تولید اولی‌ها تعامل بیشتری داشته باشد و فراموش نکند که اولین ناظر ما در مسئولیتمان خداوند است و بعد از آن شهدا و آنها که در خلقت صاحب قدرت معنوی هستند.

نظر شما