شناسهٔ خبر: 18211 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خریدار اینترنتی کتاب می‌داند چه می‌خواهد

مدیر یک فروشگاه اینترنتی کتاب، مشتریان اصلی خود را کسانی دانست که می‌دانند چه می‌خواهند و ادامه داد: مشتری ما با آن‌که به نمایشگاه کتاب می‌رود و کتاب‌ها را ورق می‌زند و یکی را انتخاب می‌کند فرق دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمد سیفی، مدیر سایت فروشگاه آنلاین کتاب ایرانیان با اشاره به این‌که بیشتر مشتریان این فروشگاه را شهرستانی‌ها تشکیل می‌دهند گفت: یک سال است که این فروشگاه راه‌اندازی شده و هدف ما بیشتر شهرستانی‌هایی بوده‌اند که فرصت آمدن به تهران را ندارند. ما کتاب مورد نظر برای این افراد را تهیه و با پست ارسال می‌کنیم.

او در ادامه بیان کرد: البته این به این معنی نیست که همه مشتریان ما شهرستانی هستند. مخاطبان بسیاری در تهران زندگی می‌کنند اما به خاطر ترافیک و نداشتن زمان کافی، فرصت این را ندارند که به خیابان انقلاب یا کریمخان بیایند و کتاب تهیه کنند پس از ما می‌خواهند تا کتاب مورد نظر را برایشان ارسال کنیم.

سیفی در پاسخ به این‌که چرا فروشگاه آنلاین کتاب ایرانیان، کتاب‌های پزشکی، مهندسی و کمک آموزشی را شامل می‌شود گفت: ما دلمان می‌خواهد کتاب‌های دیگر را هم پوشش دهیم اما این به تعامل ناشران هم بستگی دارد. از سوی دیگرتعداد مخاطبان این‌گونه کتاب‌ها بیشتر است.

مدیر این فروشگاه اینترنتی کتاب، مشتریان اصلی خود را کسانی دانست که می‌دانند چه می‌خواهند و ادامه داد: هستند کسانی که نمی‌دانند دنبال چه هستند اما بیشتر افرادی که به صورت آنلاین کتاب می‌خرند می‌دانند به دنبال چه می‌گردند و نویسنده و ناشر کتابی که می‌خواهند کیست و کدام است؟ بنابراین مشتری ما با آن‌که به نمایشگاه کتاب می‌رود و کتاب‌ها را ورق می‌زند و یکی را انتخاب می‌کند فرق دارد.

سیفی درباره هزینه‌ها و درآمد مالی حاصل ازفروش اینترنی کتاب گفت: ما کتاب را به همان قیمت پشت جلد برای مخاطبان خود ارسال می‌کنیم. البته هزینه پیک یا پست هم، برعهده آنهاست. حالااین‌که ناشران چند درصد از قیمت پشت جلد کم می‌کنند و کتاب را در اختیار ما می‌گذارند متفاوت است و به خود ناشران بستگی دارد.

او در پایان گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر، به‌طور متوسط ازما می‌خواهند تا برایشان کتاب ارسال کنیم و این تعداد، بسیار انگشت‌شمار است و اصلا ارزش این را ندارد که من نوعی بخواهم کسی را استخدام کنم تا پاسخگوی تلفن باشد و سفارش بگیرد و....

نظر شما