شناسهٔ خبر: 18222 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد رشته‌های آموزش مجازی با استانداردها و زیر ساخت‌های بین المللی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد بر ایجاد رشته‌های آموزش مجازی با استانداردها و زیر ساخت‌های بین المللی در این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در بازدید از واحد امارات گفت: توسعه علوم بین رشته‌ای سرآمد در منطقه و بکارگیری استادان تراز اول، رمز موفقیت واحدهای بین‌المللی است.

وی مزیت‌های محیطی و جغرافیایی و دسترسی آسان این واحد دانشگاهی به منابع علمی و استادان مشهور جهانی و همچنین کسب مجوزهای قانونی برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را مزیتی مهم دانست و خواستار برقرای ارتباط‌های علمی و بین المللی منطقه با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی خاطر نشان کرد: با ارتقای سطح کیفی و توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی واحد امارات می‌توان بستری مناسب و امن برای دانشجویانی که تمایل به ادامه تحصیل در خارج کشور و به زبان انگلیسی دارند را فراهم کرد که این امر اطمینان خاطر بیشتری برای خانواده‌های آنان به همراه خواهد داشت چرا که فرزندان‌شان در دانشگاهی اسلامی و با محوریت اخلاقیات، رشد کرده و آموزش می‌بینند.

* جذب دانشجوی بومی و بین‌المللی در سایه اصول فرهنگی و اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد، رعایت و توسعه اصول فرهنگی و اسلامی را از دیگر محورهای مورد اهمیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات بر شمرد و افزود: جذب دانشجوی بومی و بین‌المللی برای دانشگاه مهم است اما باید در سایه اصول فرهنگی و اسلامی این توسعه صورت پذیرد.

میرزاده همچنین ضمن بازدید از ساختمان نالج ویلج و آکادمیک سیتی واحد امارات ظرفیت‌های این واحد را قابل ملاحظه برشمرد و همکاری واحدهای داخلی دانشگاه آزاد را برای بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت و پتانسیل خواستار شد.

وی این ظرفیت را محرک مناسبی برای ایجاد رشته‌های علوم پزشکی با همکاری بیمارستان ایرانیان وابسته به جمعیت هلال احمر کشور و  عملیاتی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در واحد امارات دانست.

* ایجاد رشته‌های آموزش مجازی با استانداردها و زیر ساخت‌های بین المللی

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه از واحد امارات به دلیل برگزاری پنج کنفرانس بین المللی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تقدیر کرد و این واحد دانشگاهی را به همکاری و مشارکت با واحدهای داخل کشور در برگزاری این کنفرانس‌ها توصیه کرد.

میرزاده با اشاره به هموارتر بودن مسیر راه‌اندازی مجلات علمی برای کسب نمایه‌های علمی معتبر بین المللی از طریق واحد امارات، عملیاتی شدن این مهم را خواستار شد.

وی همچنین با استناد به زیرساخت‌های مناسب اینترنتی و فناوری‌های مرتبط با آموزش از راه دور، خواستار ایجاد رشته‌های آموزش مجازی با استانداردها و زیرساخت‌های بین المللی شد.

* تدوین سند جامع توسعه علمی و پژوهشی واحد امارات بر اساس شاخص‌های بین‌المللی

تدوین سند جامع توسعه علمی و پژوهشی واحد امارات بر اساس شاخص‌های بین‌المللی، آخرین و مهم‌ترین خواسته میرزاده از رئیس واحد امارات بود.

میرزاده در این بازدید تلاش‌های ارزنده و همچنین دغدغه‌های فرهنگی مسئولان واحد امارات و همچنین اخذ مجوز از نهادهای نظارتی آموزش عالی دبی برای رعایت حجاب اسلامی در واحد امارات را قابل تقدیر و تشکر دانست و سرافراری ایران و ایرانیان را از خداوند متعال آرزو کرد.

نظر شما