شناسهٔ خبر: 18296 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عناوین 423 کتاب جدید که در فهرست خرید ارشاد قرار گرفته‌اند

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد 423 عنوان را در 74 هزار و 50 نسخه در تازه‌ترین فهرست‌های خرید خود قرار داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸ آذر سال ۹۰ تشکیل شد و از ابتدای دیماه همان سال هم شروع به فعالیت کرد. اعضای این هیئت را كامران فانی، محمدعلی مهدوی‌راد، علی‌اصغر محمدخانی، علی اوجبی، محمدكاظم شمس، احمد كمالی‌نژاد، مصطفی امیدی و حجت‌الاسلام و‌ المسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی تشکیل می‌دهند.

هیات انتخاب و خرید کتاب در سه ماهه اول فعالیتش تعداد ۲۰۱۱ عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور را انتخاب و آنها را در فهرست خرید خود قرار داد. همچنین در ۴ جلسه دیگر این هیئت ۱۱۱۵ عنوان کتاب در ۲۱۶ هزار و ۹۰۰ نسخه در این فهرست قرار گرفت که خبرگزاری مهر پیشتر گزارش‌های مربوط به هر سه خرید را منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، در جلسات ۵۱۵  و ۵۱۶ هیئت انتخاب و خرید کتاب هم ۴۲۳ عنوان کتاب در ۷۴ هزار و ۵۰ نسخه برای خرید انتخاب شده است. تصمیم‌گیری برای انتخاب این کتب که فهرست آنها را در این دو لینک (۱) و (۲) مشاهده می‌کنید، روز گذشته (۸ تیرماه) اتخاذ شده است.

اعتبار کتب مصوب هم تا ۳۰ مهرماه ۹۳ است به این معنی که برای خرید این کتاب‌ها از سوی وزارت ارشاد، ناشران مربوطه می‌بایست نسبت به ارائه آنها به هیئت مذکور، تا زمان تعیین شده اقدام کنند.

همچنین طبق این فهرست، کمینه و بیشینه نسخه‌های مصوب از این کتاب‌ها، به ترتیب ۵۰ و ۴۵۰ نسخه است. چندین عنوان کتاب‌ در تعداد ۵۰ نسخه خریداری شده‌اند و عنوان کتابی هم که بیشترین تعداد نسخه برای خرید را دارد، «القران الکریم» است و پدیدآورنده آن «آیت‌الله مشکینی» و ناشر آن هم انتشارات «برهان صادق» درج شده است.

نظر شما