شناسهٔ خبر: 18318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت آموزش و پرورش و سازمان سینمایی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با هدف بهره گیری از نقش کار آمد فیلم و سینما در آموزش و پرورش و ایجاد پیوند بین مدرسه و هنر با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مشترک، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در تفاهم نامه ای که به امضای حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید، بر استفاده کار آمد از قابلیت‌ها و مزیت‌های سینما در امر تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیبا‌شناختی و هنری و ایجاد روحیه کار آفرینی و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی بخش آموزش و پرورش با سینما تأکید شده است.

حجت الله ایوبی در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امروز را روزی خوب، با برکت و مهم برای سینمای کشور می‌دانم که در آن پیوند مدرسه و هنر رقم می‌خورد و این امر می‌سر نشد مگر با ارده‌ای بسیار قوی که هم در مسئولین آموزش و پرورش و هم در سازمان سینمایی برای این پیوند مهم وجود داشت.

ایوبی در ادامه ضمن یاد آوری دیدار مهم و امیدوار کننده‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته است در خصوص رابطه سینما و هنر با آموزش و پرورش گفت: ما باور داریم اگر بخواهیم سینما را نجات دهیم و اعتلاء ببخشیم، بیشترین یاری را آموزش و پرورش و نسل در حال رشد به ما خواهند رساند.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه اتفاق مبارکی برای اهالی سینما و فرزندان کشورمان و علاقه مندان سینما خواهد بود و درخواست من از مدیران سازمان سینمایی همکاری با کمیته اجرایی این تفاهم نامه، به نحو احسن است و تا پایان سالجاری نتایج مثبت آن انشاءالله به منصه ظهور خواهد رسید.

کفاش نیز در سخنانی با تمجید از درک درست سازمان سینمایی از مقوله فرهنگ و استفاده درست و به جا از همکاری‌های بین بخشی، این تفاهم نامه را بسیار مفید و مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی و عملیاتی آن با موفقیت انجام شود.

این مراسم با حضور جمعی از مدیران سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش در محل سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

نظر شما