شناسهٔ خبر: 18333 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سهروردی» پشت درهای تالار وحدت منتظر است

شکرخدا گودرزی ابراز امیدواری کرد مسئولان بنیاد رودکی زودتر تکلیف زمان اجرای نمایش «سیمرغ و سهرورد» را مشخص کنند تا وی بتواند با بازیگران این اثر نمایشی از جمله محمدرضا فروتن وارد مذاکرات نهایی شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ شکرخدا گودرزی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای نمایشی با موضوع «سهروردی» گفت: طی توافقی که با بهرام جلالی رییس بنیاد رودکی داشتم، قرار شد نمایشنامه «سیمرغ و سهرورد» را در تالار وحدت به صحنه ببرم و طبق صحبتهایی که داشتیم قرار است نیمه دوم آذر ماه این نمایش اجرا شود.

وی ادامه داد: هنوز نتیجه نهایی به من اعلام نشده و منتظر مشخص شدن نظر آقای جمالی هستم. طی آخرین تماسی که با وی داشتم به من گفتند که متن را برای شورای ارزشیابی و نظارت ارسال کرده‌اند تا بعد از تایید، زمان دقیق اجرای این نمایش را به ما اعلام کنند.

کارگردان «بهرام چوبینه» با اشاره به اینکه نمایش «سیمرغ و سهرورد» در زمان ریاست سیدصادق موسوی در مجموعه تئاتر شهر از طرف شورای هنری تئاتر شهر مجوز اجرای عمومی را کسب کرده است، یادآور شد: آن زمان با توجه به تغییر و تحولاتی که در مدیریت رخ داد، این اثر به تولید و اجرا نرسید. البته «سیمرغ و سهرورد» کاری معمولی نیست که بتوان به راحتی آن را تولید و اجرا کرد. نگارش این نمایشنامه حدود 6 سال طول کشیده و سختی‌های بسیاری برای من داشته است.

گودرزی در پایان درباره انتخاب محمدرضا فروتن برای بازی در نقش سهروردی توضیح داد: با محمدرضا فروتن برای بازی در این نقش صحبت کردم که وی نیز پذیرفته است اما امیدوارم هرچه زودتر نتیجه را به ما اعلام کنند چون باید با بازیگران وارد مذاکره شویم. اگر این اتفاق دیرتر از حد معمول رخ دهد ممکن است بازیگران جذب کارهای دیگری شوند و آنها را از دست بدهیم.

شکرخدا گودرزی کارگردانی نمایش‌هایی چون «خواجه نظام الملک»، «بهرام چوبینه»، «حریر سرخ صنوبر» و... را بر عهده داشته است. بازی در نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی جدیدترین فعالیت وی در حوزه تصویر محسوب می شود.

نظر شما