شناسهٔ خبر: 18347 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رومن پولانسکی با ترس و لرز فیلم جدیدش را می‌سازد

«رومن پولانسکی» که در حال آماده‌سازی مراحل ساخت فیلم جدیدش در لهستان است، خواستار ضمانت از مقامات این کشور برای عدم استرداد به ایالات متحده شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ «رومن پولانسکی»، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان که به سبب اتهامات مربوط به اذیت و آزار جنسی یک دختر 13 ساله در سال 1977 تحت تعقیب دولت آمریکا است، قصد دارد فیلم جدیدش را در لهستان مقابل دوربین ببرد، اما خواستار ضمانت‌هایی از دولت این کشور برای عدم استرداد به دولت ایالات متحده شده است.

این کارگردان برنده اسکار قصد دارد در فیلم جدیدش زندگی «آلفرد دریفیوس»، افسر ارتش فرانسه در قرن نوزدهم را به سینما بیاورد که به اشتباه متهم به جاسوسی شده بود.

فیلم جدید پولانسکی که «یک افسر و یک جاسوس» نام دارد، اولین فیلم پس از ساخت فیلم «چاقو در آب» محصول 1966 در خاک لهستان است.

این کارگردان سرشناس آخرین‌بار سپتامبر گذشته برای برگزاری یک کارگاه آموزش فیلمسازی پیشرفته در جشنواره فیلم «گدنیا» به لهستان آمده بود و البته احتمال استرداد وی به آمریکا در این سفر وجود داشت.

پولانسکی که تابعیت دوگانه لهستانی - فرانسوی دارد، تاکنون در خاک لهستان با خطر دستگیری مواجه نشده است، چرا که طبق قوانین این کشور اتهامات وارده بر وی در سال 1977 منقضی شده است، اما پولانسکی که هم اکنون یک آپارتمان در شهر کراکوف اشاره کرده و خود را آماده فیلمبرداری فیلم «یک افسر، یک جاسوس» می‌کند پیش از آغاز این پروژه سینمایی خواستار امنیت قانونی از سوی دولت لهستان شده است.

«پولانسکی» از سال 1978 در پاریس زندگی می‌کند، چراکه فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

دولت آمریکا در سال 2010 و زمانی که پولانسکی برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری به جشنواره زوریخ رفته بود نتوانست دولت سوئیس را متقاعد به استرداد این چهره مطرح سینمایی کند.

نظر شما