شناسهٔ خبر: 18360 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمترین و بیشترین مقرری دانشجویان بورسیه پزشکی

معاون امور بورسهای مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به میزان کمترین و بالاترین مقرری دانشجویان بورسیه در خارج از کشور که ازسوی وزارت بهداشت تامین می شود گفت: میزان مقرری در دو سال اخیر افزایش نداشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سیدمحمدعلی حسینی افزود: مقرری بورسیه هایی که پیش از این اعزام شده بودند مبالغ متفاوتی از ۷۰۰ تا ۲ هزار دلار در ماه را در بر می گرفت و شهریه دانشگاهها نیز از ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار متفاوت بود.

وی یادآور شد: بیشترین شهریه ها مربوط به کشورهایی همچون استرالیا، کانادا و آمریکا و کمترین شهریه ها مربوط به مالزی و برخی دانشگاه های کشور سوئد است.

معاون امور بورسهای مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درباره تبدیل بورس خارج به داخل در یادآور شد: تبدیل بورس خارج به داخل در وزارت بهداشت در سال ۹۱ در مورد تعدادی رشته ها که مشابه آن در کشور وجود داشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که در آزمون سال ۹۱ دکتری تخصصی پذیرفته شده بودند به دلیل اینکه تعدادی از رشته های اعلام شده در داخل کشور وجود نداشت برای آنها بورس خارج تعیین شد. اما بعد از مدتی تعدادی از آن رشته ها در داخل کشور دایر شد . ضمن اینکه تعدادی از افراد هم به دلیل محدودیت مالی بورس خارج اشان به بورس داخل تبدیل شدند.

نظر شما