شناسهٔ خبر: 18368 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاده: بخشنامه حراست مقابل حجاب و عفاف نیست

رییس دانشگاه آزاد درپاسخ به برخی رسانه‌ها درباره پیگیری مسائل مربوط به حجاب و عفاف ازسوی متولیان فرهنگی دانشگاه به جای نیروهای حراست،گفت: بخشنامه حراست مقابل حجاب و عفاف نیست بلکه بهبود روش‌ها در برخورد با یک مقوله فرهنگی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر حمید میرزاده افزود: حراست یک سازمان، ضابط قوه قضاییه نیست تا بخواهد کسی را دستگیر کند. بدیهی است حراست با مشاهده جرم مشهود،‌ قطعا برخورد قانونی با تخلف خواهد کرد و مسئولان واحدها نیز، متخلفان را به مراجع ذیربط ارجاع می‌دهند.

میرزاده با اشاره به هجمه‌هایی که طی چند روز گذشته به نهاد علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد وارد شده است و به انتقاد از متولی‌بودن بخش فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف به جای بخش حراستی و انتظامی دانشگاه می‌پردازد، گفت: برخوردهای حراستی و فیزیکی و انتظامی ۳۵ سال گذشته اگر موثر بود، مسئولان اکنون از وضع حجاب راضی بودند.

وی ادامه داد: حجاب ظاهر باطن اشخاص است؛ باید قلب‌های سلیم و باطن افراد پاک شود و این کار، کار حراست نیست؛ بلکه با آموزه‌های قرآنی و آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت و سبک زندگی ائمه اطهار و بزرگواران دین و دانش، قلب‌ها سلیم و باطن‌ها پاک می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به جای برخوردهای حراستی و انتظامی راه‌های نرم‌افزاری و پر جاذبه‌ای برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و وقار در دستور کار مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظر شما