شناسهٔ خبر: 18391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارنظر جدید عیاری درباره خانه پدری

کارگردان فیلم ˈخانه پدریˈ گفت: تصورم بر این است که برخی رسانه ها برداشتی اشتباه از اظهارات رئیس سازمان سینمایی داشته اند درحالی که به نظر می رسد با توجه به حمایت این سازمان می توان به آینده فیلم امیدوار بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا، کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان سینما که سه سال و نیم است فیلم توقیف شده ˈخانه پدریˈ را در وزارت ارشاد دارد، این روزها داوری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را قبول کرده است.

وی در گفت وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم وعکس تهران درباره مطالب عنوان شده توسط ایوبی در یک نشست خبری گفت : رییس سازمان سینمایی نگاه حمایتی به خانه پدری دارد اما هنوز مجوزی برای اکران فیلم صادر نشده است .

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا ، رییس سازمان سینمایی درسخنانی اظهار کرد براساس گفت وگو هایی صورت گرفته با عیاری قرار شد در نشستی با روانشناسان و جامعه شناسان صحنه نخست فیلم ( قتل ) بازبینی شده و دیدگاه این کارشناسان با نظر کارگردان فیلم دراثر اعمال شود.

خانه پدری محصول سال ۱۳۸۹ است . این اثر که قصه اتفاق های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار ) تا ۱۳۷۹ روایت می کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی ، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است.

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را که روایت زندگی اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می کنند.

 

** فیلمسازی با موبایل امری خصوصی

عیاری همچنین درباره داوری جشنواره فیلم و عکس تهران گفت: فیلم سازی با موبایل یک امر خصوصی به نظر می رسد. من را یاد اولین تجربه فیلم سازی غیرحرفه ای خود با دوربین خانوادگی می اندازد.

عیاری افزود: اولین فیلمم را در ۹۰ ثانیه به نام انعکاس، با همان دوربینی که وقایع خانوادگی را به تصویر می کشید، ساختم برای همین این فرایند بسیار مهم و خصوصی است.

وی در جواب این سوال استانداردهای او برای داوری چیست ؟ گفت: بیان این مسئله، زیاد حرفه ای نیست. از نظر من همین که فیلم ساز دروغ را از خودش شروع نکند و فارغ از این که اثرش رئال یا مستندگونه است، از باور او الهام گرفته شده باشد کافی است. سازنده اثر نباید فکر کند که می تواند مخاطب را فریب بدهد.

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع فیلم و عکس های موبایلی، دومین دوره خود را از اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز کرده و در شهریورماه ۱۳۹۳ با نمایش آثار منتخب موبایلی برگزار می شود. شرکت در جشنواره تا ۲۰ مرداد ماه از طریق سایت www.tfpf.mobi امکان پذیر است.

نظر شما