شناسهٔ خبر: 18397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب "مبانی فهم کلام خدا" رونمایی می‎شود

کتاب"مبانی فهم کلام خدا" تألیف محمد عینی زاده به همت انتشارات سروش و فرهنگسرای اندیشه رونمایی می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، انتشارات سروش با همکاری فرهنگسرای اندیشه مراسم رونمایی از کتاب "مبانی فهم کلام خدا" تالیف محمد عینی زاده موحد را با حضور مولف و دکتر شهریار ضیا آذری کارشناس مذهبی در فرهنگ سرای اندیشه برگزار می کند.

کتاب "مبانی فهم کلام خدا درباره مفهوم وحی و انواع آن، بحث و گفتمان مسیحی در این باب و نیز دیدگاه های منکران آسمانی بودن وحی مباحثی را مطرح و به پاره ای از ادعاهای تجربه انگاران پاسخ می دهد. آشنایی با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشاء و ترتیب آن، اعجاز، و تحریف ناپذیری قرآن و نیز معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان، وجوه شناخت قرآن از جمله تفسیر و روش های آن، تاویل و ترجمه آیات از جمله آنهاست.

این کتاب همچنین بحث بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت(ع) و روشنگری هایی در این زمینه از جمله درباره ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم (ص)، مسئله جعل حدیث، راهبرد تقیه و مبارزه با پدیده غلو را مورد واکاوری قرار داده است.

در این کتاب تلاش شده است دانسته هایی درباره روش شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارایه شود و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه های دانشمندان، توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشه حاملان وحی و وارثان علم رسول الله (ص) به دست آورد.

مراسم رونمایی از این کتاب با حضور محمد عینی زاده نویسنده کتاب، دکتر شهریار ضیا آذری کارشناس مذهبی و جمعی از اهالی فرهنگ، دین و اندیشه، رسانه و صاحبنظران عرصه علوم قرآنی برگزار و طی آن سرفصل های مختلف این اثر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رونمایی از این کتاب روز دوشنبه 16 تیر ماه جاری ساعت 16 در سالن اجتماعات فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه، برگزار می شود.

 

نظر شما