شناسهٔ خبر: 18424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکل حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حل شد

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران برای حضور ناشران و اهالی قلم در شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب فرانكفورت به تفاهم رسیدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و كتاب فروشان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به تجربه سال گذشته و جمع‌بندی از نكات ضعف و قوت تصمیم گرفته شد كه با تفاوت‌هایی  روش سال گذشته پیگیری شود. به این ترتیب كه برای أن دسته از ناشران، آژانس‌های ادبی و تشكل‌های نشر كه تمایل به حضور مستقل دارند، با پرداخت بخشی از اجاره بهای غرفه این امكان در اختیارشان قرار گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته با توجه به محدودیت جا پذیرش این درخواست‌ها محدود خواهد بود و بجز بخشی از اجاره بهای غرفه كه توسط موسسه پرداخت می‌شود، مسئولیت بقیه هزینه‌ها به عهده شركت كننده است.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در مورد آن دسته از ناشران، آژانس‌ها و تشكل‌های نشر كه امكان حضور مستقل در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت را ندارند و مایل به معرفی و عرضه آثار خود هستند، نیز گفت: اتحادیه به نمایندگی از سوی ایشان اقدام خواهد كرد البته لازم است این دسته از ناشران و اهالی قلم، كتاب‌های مورد نظر خود را به همراه چكیده فارسی در 500 كلمه در حین ثبت نام به اتحادیه ارسال می‌كنند.

آموزگار ادامه داد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از بین عناوین ارسالی 200 عنوان را از طریق كمیته داوری گزینش خواهد كرد و چكیده عناوین منتخب به زبان انگلیسی ترجمه شده و در كاتالوگ درج خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین صنعت نشر ارگان اتحادیه، ویژه نامه‌ای برای معرفی نشر ایران به زبان انگلیسی منتشر خواهد كرد. برای برنامه‌های جانبی و دعوت از اهالی قلم و خبرنگاران نیز تصمیماتی اتخاذ شده كه جزئیات آن به زودی انتشار خواهد یافت.

نظر شما