شناسهٔ خبر: 18431 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاهرخ خان هم از فرانسه نشان شوالیه گرفت

شاهرخ خان ستاره بالیوود نشان شوالیه لژیون دونور را از فرانسه گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ شاهرخ خان ستاره مشهور هندی پس از آمیتاب بچان و ساتیاچیت رای کارگردان فقید هندی نشان مشهور لژیون دونور را از دولت فرانسه دریافت کرد.

شاهرخ خان نشان شوالیه لژیون دونور را در مراسمی ویژه که دیروز در بمبئی برگزار شد، دریافت کرد. لورن فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که برای دیداری رسمی به هند رفته در مراسمی رسمی که در هتل تاج محل برگزار شد، این نشان را به خان اهدا کرد.

فابیوس در این مراسم گفت : مردم فرانسه شیفته استعداد و گشاده دستی شاهرخ خان هستند که موجب تحریک شور و شوق گسترده ای در سراسر جهان می شود و فراتر از تفاوت های فرهنگی و تاریخی، موفق می شود تا مردم طبقات مختلف جامعه را با فیلم هایش گردهم آورد.

شاهرخ خان نیز در سخنرانی کوتاهی که برای دریافت این نشان بیان کرد، گفت: لحظات متفاوتی در زندگی وجود دارد که این احساس را برای شما به جود می آورد که درست عمل کرده ای. این لحظه برای من همان لحظه است. واقعا به این که چنین افتخاری نصیبم شده افتخار می کنم.

او افزود: این افتخار در آینده مشوق من می شود تا سعی کنم سینمای هند را به سطح بالاتری از پذیرش، عشق و افتخار برسانم و از فرانسه برای چنین بیانی از عشق به سینمای هند سپاسگزارم. من به طرز فوق العاده ای تشویق شده ام.
خان صحبت هایش را با آرزوی کسب بهترین نتیجه در رقابت های جام جهانی برای فرانسه به پایان برد.

این دومین نشان افتخاری است که شاهرخ خان از دولت فرانسه دریافت می کند. وی پیش از این نشان شوالیه در هنر و ادبیات را در سال 2007 دریافت کرده بود.

نشان لژیون دونور در سال 1803 از سوی ناپلئون بناپارت ایجاد شد که بالاترین نشان افتخار توسط دولت فرانسه برای خدمات ویژه به فرانسه از طریق موفقیت‌های ملی فرد است. آمیتاب باچان ستاره مشهور بالیوود و نیز ساتیا جیت رای کارگردان فقید و نیز راوی شانکار استاد فقید سی‌تار دیگر چهره های هندی هستند که این نشان را پیشتر دریافت کرده اند.

شاهرخ خان 48 ساله سال پیش با فیلم «چنای اکسپرس» که توسط روهیت شتی کارگردانی شده بود، فروشی فوق العاده را در سراسر جهان تجربه کرد. این فیلم همچنین یکی از بزرگترین اکران های سال هند بود و حدود 3500 پرده سینما در داخل هند و 700 پرده در سراسر دنیا آن را اکران کردند.

نظر شما