شناسهٔ خبر: 18436 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صوت تلاوت قاریان ایرانی در سرزمین وحی طنین انداز شد

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه نزول و بهار قرآن جلسات انس با قران کریم در سرزمین وحی با حضور زایران ایرانی بیت‌الله الحرام در محل اقامت زائران کشورمان در حال برگزاری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه برای زائران بیت الله الحرام، فرصت ارزشمندی است تا به کلام الله مجید مأنوس شوند، به همین منظور برنامه‌های تلاوت قرآن کریم به صورت روزانه با تدبر در آیات الهی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در این سرزمین معنوی برگزار می‌شود.

اجرای روزانه جلسات انس با قرآن کریم برای آشنایی بیشتر زائران با معارف الهی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین وحی است که در این جلسات نورانی آیات قرآن توسط روحانی یا معین کاروان شرح داده می‌شود.

این نشست‌ها که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مکه برگزار می‌شود، روزه داران هر روز در جلساتی سرشار از معنویت و اخلاص یک جز از قران کریم را تلاوت می‌کنند.

در جلسه انس با قرآن کریم  قاریان بین المللی کشورمان به تلاوت آیات الهی با حضور گسترده زائران می پردازند.نشست‌های انس با قرآن کریم و تفسیر روزانه این کتاب الهی تا پایان عملیات عمره امسال (۱۹ رمضان) ادامه خواهد داشت.

بعثه مقام معظم رهبری همچنین در حج تمتع نیز تصمیم دارد که طرح «فصل مهمانی» را برای حجاج برگزار کند که این طرح شامل حفظ ۵ سوره از قرآن کریم و برگزاری روزانه جلسه عمومی تلاوت قرآن کریم است و این جلسات سبب تدبر بیشتر زائران در آیات الهی می‌شود.

علاوه بر این جلسات، برنامه‌های تفسیر موضوعی قرآن هم در هتل‌های  زوار ایرانی برگزار شده است.تکثیر ادعیه مربوط به ماه مبارک رمضان، لوح‌های فشرده شامل تواشیح، دعای سحر و... از دیگر اقدامات واحد فرهنگی در ماه مبارک رمضان بوده است.

برگزاری حلقات قرآنی در حرم نبوی یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برای کاروان‌های ایرانی است.

برچسب‌ها:

نظر شما