شناسهٔ خبر: 18437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از نماهنگ «جرم پرواز» در شبکه ۲

شبکه دو سیما امروز ۱۲ تیر همزمان با سالروز حمله ددمنشانه ناوآمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ از نماهنگ «جرم پرواز» با صدای پویا بابایی رونمایی می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مهدی کریمی ﻣﺪﯾﺮ ﮔﺮﻭه ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯼ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ شبکه دو سیما  گفت:  شبکه دو سیما امروز ۱۲ تیرماه همزمان با سالروز حمله دُدمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ از نماهنگ «جرم پرواز» با صدای پویا بابایی رونمایی می ‌کند.

وی افزود: این کلیپ را خواننده جوان و متعهد پویا بابایی براساس ترانه‌ای از علی فردوسی خوانده است، آهنگسازی و تنظیم این نماهنگ نیز توسط کامران میرزایی انجام گرفته است.

کریمی اضافه کرد: داستان این کلیپ درباره یکی از افراد کادر پرواز این هواپیماست که با همسر و دختر خود  خداحافظی می کند و قول می دهد که دو سه روزه برگردد درحالیکه ...

وی تصریح کرد: «جرم پرواز» در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب تولید شده و به همت بسیج شبکه دو روی آنتن تلویزیون می رود.

روز یکشنبه ۱۲تیرماه ۱۳۶۷ ایرباس ۳۰۰ بود که فرودگاه بندرعباس را با ۵۷ کودک ۲تا ۱۲ ساله و ۴۲ مسافر خارجی و ۱۱۰ زن و مرد ایرانی به مقصد دبی ترک کرد ولی هرگز فرود نیامد و تنها ۲۸ دقیقه مانده به پایان پرواز این هواپیما مورد حمله ناو آمریکایی قرار گرفت، اتفاقی که بعدها به عنوان خطای غیرعمد از سوی ناخدا ویل راجرز فرمانده ناو معرفی شد و امریکا هیچ اتهامی را رابطه با حمله عمدی به یک هواپیمای غیرنظامی نپذیرفت.

نظر شما