شناسهٔ خبر: 18472 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارنامه نشر قرآنی کشور در نمایشگاه قرآن

مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از معرفی کارنامه نشر قرآنی کشور در سال گذشته و نیز معرفی ترجمه فارسی قرآن کریم در گذر زمان شامل معرفی و نمایش 70 ترجمه فارسی از قرآن کریم به زبان فارسی، در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ غلامرضا نوعی، مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که هم اکنون در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به برنامه‌های بخش مکتوب این دوره از این نمایشگاه اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه تلاش شده مجموعه متنوعی از آثار برجسته حوزه علوم و معارف قرآنی که برای گروه‌های علمی، محققان، اساتید و دانشجویان حوزه علوم و معارف قرآن قابل استفاده باشد، به صورت کاملا علمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین این نمایشگاه ادامه داد: همچنین با توجه به رسالت نمایشی این بخش، تکیه بر جذابیت‌های بصری و ساده‌سازی مفاهیم علمی برای عموم مردم نیز مد نظر ما بوده است و در کنار آن بهره‌گیری از نقطه نظرات اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در داخل و خارج نیز بر نگاه آکادمیک این بخش افزوده است.

وی در ادامه برنامه‌های بخش مکتوب این دوره از نمایشگاه را در 10 قسمت تقسیم بندی شده معرفی کرد و گفت: معرفی ترجمه فارسی قرآن کریم در گذر زمان شامل معرفی و نمایش 70 ترجمه فارسی از قرآن کریم به زبان فارسی به همراه شرح زندگی علمی هر مترجم محترم، از جمله برنامه‌های اجراء شده در این بخش است. همچنین موضوع معرفی پانزده قرن تفسیر نویسی فقهای شیعه بر قرآن کریم نیز در بخش مجزای دیگری از این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش بیش از 130 تفسیر قرآن کریم، که در طول تاریخ اسلام توسط مفسران شیعه نگاشته شده، معرفی و در دسترس پژوهشگران قرآنی قرار گرفته است.

نوعی همچنین از معرفی و نمایش مهمترین آثار نگاشته شده توسط مسلمانان از ظهور اسلام تا دوره معاصر خبر داد و افزود: معرفی و نمایش قرآن‌های خطی چاپ شده از کاتبان ایرانی که طی آن 20 مصحف نفیس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، نیز از مهمترین برنامه‌های این دوره از نمایشگاه قرآن در بخش مکتوب است.

مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همچنین از نمایش منتخبی از آثار کتابت شده کاتبان معاصر و نیز معرفی برجسته‌ترین نویسندگان قرآنی و معرفی آثار منتخب جشنواره کتاب سال قصه‌های قرآنی در کنار معرفی مجلات معتبر علمی جهان در حوزه دین و مطالعات قرآن در این بخش از نمایشگاه خبر داد.

به گفته نوعی معرفی کارنامه قرآنی ناشران ایرانی و  نمایش 200 عنوان کتاب چاپ داخل در حوزه حجاب و عفاف هم از مهمترین برنامه‌های این بخش از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا نیمه ماه مبارک رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگاه شهید حقانی تهران برپاست.

نظر شما