شناسهٔ خبر: 18473 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ترانه‌های محلی» عید فطر روی صحنه می‌رود

اشکان خطیبی بازیگر و مجری طرح نمایش موسیقی «ترانه های محلی» با اشاره به آغاز اجرای این اثر نمایشی به کارگردانی محمد رحمانیان از عید سعید فطر در سالن اصلی تئاتر شهر از پیوستن ژاله صامتی و امیرکاوه آهنین‌جان به جمع بازیگران این نمایش خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اشکان خطیبی بازیگر و مجری طرح نمایش «ترانه های قدیمی» در این ‌باره  گفت: نمایش «ترانه های محلی» قرار است از 7 مرداد ماه و همزمان با عید سعید فطر به کارگردانی محمد رحمانیان اجرای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کند. در حال حاضر گروه در حال تمرین هستند تا خود را برای اجرای این اثر نمایشی آماده کنند.

وی درباره ترکیب بازیگران نمایش توضیح داد: به تازگی ژاله صامتی و امیرکاوه آهنین‌جان نیز به گروه بازیگران این اثر نمایشی پیوسته اند که در کنار بازیگرانی چون علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، علی سرابی، هومن برق‌نورد، رامین ناصرنصیر، محمدرضا هدایتی، هانا کامکار، سها سناجو، پرستو رحمانیان، مارال بنی‌آدم و خودم به ایفای نقش می پردازند.

خطیبی درباره دیگر فعالیتهای این گروه نمایشی توضیح داد: همچنین قرار است مهر و آبان نیز نمایش «تک گویی برای یک تماشاگر» به کارگردانی محمد رحمانیان در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برود که به زودی جزئیات اجرای این اثر نمایشی و گروه بازیگران را اعلام خواهیم کرد.

بازیگر نمایش «در روزهای آخر اسفند» ادامه داد: قرار بود 21 تیرماه نمایشنامه‌خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی آقای رحمانیان و به همت بنیاد خیریه برکت در فرهنگسرای اندیشه برگزار شود اما متاسفانه با وجودیکه 400 بلیت به تماشاگران این نمایشنامه خوانی فروخته شده مسئولان این فرهنگسرا اعلام کرده اند که اجرای متنی از بهرام بیضایی در اولویتشان نیست.

خطیبی در پایان صحبتهایش متذکر شد: بنابراین ما مجبور شدیم در مکان دیگری که به احتمال زیاد فرهنگسرای نیاوران خواهد بود این نمایشنامه خوانی را اجرا کنیم که البته ظرفیت سالن خلیج فارس نیاوران کمتر از 150 نفر است و باید برای بلیت های خریده شده قبلی فکری بیندیشیم.

«ترانه های محلی» درباره یک موسیقیدان ایرانی است که بعد از سال‌ها زندگی در آمریکا برای پایان‌نامه‌ دکترایش که پژوهشی روی موسیقی فیلم‌هایی است که با حال و هوای بومی ساخته شده اند، به ایران می آید. در اجرای این نمایش موسیقی موسیقی فیلم هایی چون «ناخدا خورشید»، «مادیان»، «بمانی»، «داش آکل»، «قطعه‌ ناتمام»، «شیرسنگی»، «بدوک»، «باشو غریبه‌ کوچک» و «اتوبوس» اجرا می‌شود.

 

نظر شما