شناسهٔ خبر: 18484 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعزام خواهران طلبه جهت تبلیغ در ماه رمضان

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور از اعزام بانوان طلبه جهت تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی اظهار داشت: در طول سال با توجه به فرا رسیدن مناسبت‌های مذهبی و سیاسی بر اساس درخواست مراکز، سازمان‌ها و صاحبان مجالس مذهبی از حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص معرفی و اعزام خواهران مبلغه، این اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان که ماه مبارک رمضان یکی از استثنایی‌ترین فرصت‌های تبلیغی است گفت: این ماه شریف فرصت مناسبی جهت تعالی و ارتقای سطح معنوی انسانهاست و نفوس، آماده بهره‌‌مندی از برکات بیکران این ماه هستند.

حجت‌الاسلام صانعی افزود: یکی از برکات ماه شریف رمضان، برگزاری جلسات مذهبی و حضور مشتاقانه مردم در این محافل هستند که زمینه مناسبی برای تبلیغ و گسترش آموزه‌های دین است و علاقه‌مندان به آشنایی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این جلسات شرکت می‌کنند. بنابراین باید ضمن قدرشناسی از خداوند متعال که در این ماه فرصت مجددی در اختیار گذاشته است، از ماه رمضان به منظور خودسازی و طهارت نفس و همچنین نشر معارف دین نهایت استفاده را کرد.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تبیین فرایند اعزام و فعالیت مبلغین حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز مثل سال‌های گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان سازمان‌ها، مراکز و صاحبان مجالس خانگی به حوزه‌های علمیه مراجعه و نسبت به دعوت از مبلغین خواهر اقدامات لازم را انجام داده‌اند و مدارس علمیه نیز طبق تقاضای صورت گرفته در خصوص معرفی و اعزام آنها اقدام کرده اند که بر اساس گزارشات ارسالی میزان تقاضا و درخواست درخواست مبلغ خواهر از حوزه‌های علمیه نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

وی با بیان موضوعات و مطالبی که در این ماه توسط مبلغین ارائه می‌شود، گفت: با عنایت به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است بیشترین و مهم‌ترین بخش برنامه تبلیغی خواهران مبلغ، مباحث و موضوعات قرآنی است که با استفاده از روایات معصومین(ع) جهت مخاطبین خواهر با توجه به سطح علمی آنها ارائه می‌شود.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: علاوه بر مباحث قرآنی که زمینه انس و ارتباط بیشتر مردم با قرآن و عترت را فراهم می‌سازد، مبلغین نسبت به طرح موضوعاتی از قبیل احکام دین، نقش ماه مبارک رمضان در خودسازی، شیوه‌های حفظ دستاوردهای روزه، اخلاق دینی، خانواده و سبک زندگی اسلامی، نقش خانواده در رشد و تعالی جامعه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ازدواج و خانواده مطلوب، ازدیاد جمعیت و... می‌پردازند.

وی با اشاره به استقبال بانوان از جلساتی که با حضور مبلغین خواهر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، گفت: استفاده خواهران طلبه از موضوعات و مطالب برگرفته از آیات و روایات و همچنین مستند به منابع دینی، سبب شده که اینگونه جلسات از طرح مباحث خرافی به دور باشد و مورد استقبال بانوان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام صانعی وجود حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور را یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تربیت مبلغان توانمند و آشنا با مهارت‌های تبلیغی یکی از دستاوردهای این پدیده مبارک است که موجب شده، برگزارکنندگان جلسات و محافل دینی ویژه بانوان، در هر نقطه‌ای از کشور به آسانی بتوانند از حضور خواهران مبلغ در مراسم مذهبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از حوزه‌های علمیه واحد پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران راه‌اندازی شده است که در طول سال فعالیت می‌کنند ولی در ماه مبارک رمضان با توجه به تعداد زیاد پرسش‌ها و لزوم دریافت سریع پاسخ‌ها، مدیران مدارس تمهیداتی را اتخاذ کرده‌اند تا زمینه دسترسی و دریافت پاسخ برای خواهران به آسانی فراهم شود.

نظر شما