شناسهٔ خبر: 18543 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیروس مقدم در حال تست‌گیری از بازیگران عرب برای سریالش

کارگردان «کشتزار مرگ» از انجام تست گريم برخي از بازيگران اين سريال تاريخي خبر داد و گفت: احتمالا چند بازيگر عرب زبان در اين پروژه حضور داشته باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ سيروس مقدم درباره آخرين جزييات ساخت سريال تاريخي «کشتزار مرگ» گفت:در مرحله‌اي براي انتخاب بازيگران اين سريال تست گريم هم انجام شد و با چندين بازيگر عرب زبان نيز مذاکراتي انجام شد، اما همچنان پروژه وارد فاز توليد نشده است.

وي براي اولين بار درباره داستان اين سريال گفت: «کشتزار مرگ» شامل نمايش جنگ ايران و عراق، عراق و کويت، فرار دامادهاي صدام به اردن و تيرباران آنها و همه ديگر وقايع مهم زندگي صدام است که در حاشيه آن داستانهاي ديگري از تاريخ معاصر عراق نيز روايت خواهند شد.

مقدم اضافه کرد: اگر ميان صاحب‌نظران مرتبط توافقي  به وجود آيد و  اجماعي بر ساخت اين سريال به وجود آيد،  نيمه دوم سال و از شهريور ماه پيش‌توليد اين سريال آغاز خواهد شد. اين پروژه يک پروژه ملي است و نياز دارد که همه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي مربوط به اين نتيجه برسند که اين کار بايد انجام شود.

مقدم پيش از اين اعلام کرده بود که عليرضا نادري نگارش سيناپس اوليه اين سريال انجام داده و در حال حاضر «کشتزار مرگ» در حال بازنويسي و برطرف شدن ايرادات تاريخي آن است تا به مرحله پيش‌توليد برسد.«کشتزار مرگ» پروژه‌اي فراملي است و چون بايد تصويربرداري‌هايي در عراق، اردن و سوريه انجام شود، اين پروژه، پروداکشن عظيم، بزرگ و وسيعي دارد.

کارگردان «ديوار» با اشاره به اينکه «کشتزار مرگ» فيلمنامه‌ بسيار حساسي دارد، تصريح کرد: از طرفي به دليل اينکه هنوز مدافعان صدام زنده هستند و فعاليت، بمب‌گذاري و خرابکاري مي‌کنند و در بين آنها هزاران نظريه وجود دارد و از طرف ديگر در بين ايران هم ديدگاه‌هايي وجود دارد، تا اين فيلمنامه بخواهد به متن قابل تاييد و مشترک و توافق همه برسد، زمان مي‌برد.

«کشتزار مرگ» سريال تاريخي الف ويژه به سفارش موسسه فرهنگي اوج است که قرار است در آن سرگذشت زندگي صدام حسين از تولد تا اعدامش به کارگرداني سيروس مقدم روايت ‌شود.

نظر شما