شناسهٔ خبر: 18546 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشرن خارجی بدهی خود را از نمایشگاه کتاب ایران گرفتند

طی آخرین گزارش‌ها مطالبه ناشران خارجی از بیست و چهار و بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران تحویل بانک کشور ثالث شده تا به حساب ناشران واریز شود، از این رو طی روزهای آتی ناشران باید اعلام وصول مطالبه را تایید کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ بر اساس آخرین گزارش بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران خارجی نمایشگاه بیست و چهار و بیست و پنجم کتاب تهران پرداخت و به بانک عامل تحویل داده شده تا به حساب ناشران واریز شود البته این رویه باید به شکل قانونی و طبیعی طی شود.

مسیر واریز این بدهی‌ها صورت گرفته و بانک ثالث باید مراتب را برای حساب ناشران واریز کند بر این اساس ارشاد بدهی‌ها را پرداخت کرده و به مرور ناشران وصول می‌کنند.

حدود سه سالی است که برای حل این مشکل تلاش می‌شود اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده بود، ارشاد این بدهی را حدود (مبلغ 3 میلیون و 700 هزار یورو) اعلام کرده است که با اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که شخصا پی گیر حل این مشکل بود، نسبت به آزاد سازی منابع ارزی متعلق به موسسه مجری نزد بانک ملت اقدام شده است.

از 24 خرداد سال جاری، معرفی ناشران به بانک ملت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. این ناشران شامل شرکت خدمات کتاب، شرکت نگارستان کتاب آبی، ویژه نشر، بدر قشم، آمه، سپ لای، آوند دانش و ای تی ای هستند.

این مبلغ مطالبات ناشران پس از کسر اجاره غرفه‌ها به حساب ناشران واریز شده و به بانک عامل نیز اعلام شده است.

طی روزهای آینده ناشران تایید می‌کنند آیا این پول را واصل کرده‌اند یا نه، باید منتظر ماند و دید این پروسه سرانجام پس از  1000 روز  اجرایی می‌شود!

نظر شما