شناسهٔ خبر: 18563 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نسخه الکترونیکی «زندان الرشید» و «فستیوال خنجر»

سوره مهر الكترونیك در جدیدترین آثار تولید شده خود، به ارائه نسخه الكترونیك از كتاب‌های «زندان الرشید» و «فستیوال خنجر» پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سوره مهر الكترونیك طی چند روز اخیر اقدام به تولید نسخه الكترونیك از چند عنوان اثر تازه‌چاپ از این انتشارات كرده است كه از این میان می‌توان به كتاب «زندان الرشید»، نوشته محمدمهدی بهداروند اشاره كرد.

 این اثر شامل خاطرات سردار گرجی‌زاده از روزهای اسارت و دفاع مقدس است كه برای اولین‌بار در دوره جاری نمایشگاه كتاب عرضه شده بود.

كتاب «زندان الرشید» با روایت مقاومت خستگی ناپذیر سربازان ایران در جزایر مجنون به تاریخ، چهارم تیرماه سال ۶۷، روز سقوط جزایر و تأثیرگذاری بسیار گسترده سردار شهید علی هاشمی آغاز می‌شود و با فرار سردار گرجی‌زاده و شهید هاشمی به نیزارهای جزیره مجنون ادامه می‌یابد. در همان حال با برخورد یك موشك هلی‌كوپتر بین این دو سردار دفاع مقدس جدایی افتاده و گرجی‌زاده بعد از ۳۰ ساعت مخفی شدن، به اسارت عراقی‌ها در می‌آید.

سردارگرجی‌زاده مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقی‌ها مخفی می‌كند و بعد از چهارماه لو می‌رود. بعد از لو رفتن، مورد بدترین شكنجه‌ها قرار می‌گیرد. عراقی‌ها او را به «زندان الرشید» كه مخوف‌ترین زندان عراقی‌ها بوده منتقل می‌كنند و او هشت سال اسارت خود را در این زندان به سر می‌برد. این كتاب چندی پیش از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید.

«فستیوال خنجر» از دیگر آثاری است كه نسخه الكترونیك آن نیز در دسترس قرارداده است. این اثر شامل طنزهای منتشر نشده از زنده‌یاد سیدحسن حسینی است كه به همت اسماعیل امینی گردآوری شده است. علاوه بر سروده‌هایی منتشر نشده از این شاعر نام‌آشنای ادبیات انقلاب، تعدادی از مقالات امینی نیز در این اثر ارائه شده است. این مقالات به چگونگی سبك و سیاق حسینی به مقوله طنز می‌پردازد

این نسخه های الکترونیکی از طریق www.sooremehr.com قابل خرید است.

نظر شما