شناسهٔ خبر: 18622 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کاتبان صلح» چهره حقیقی و مهربان قرآن و اسلام را نشان می‌دهند

نمایشگاه خط نقاشی «کاتبان صلح» با پرداختن به مضامین صلح و دوستی در میان آیه‌های قرآن سعی در نشان دادن چهره مهربان اسلام و قرآن دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نمایشگاهی از آثار خط نقاشی با عنوان «کاتبان صلح» متشکل از ۶۳ تابلو از هنرمندان و استادان معاصر از ۱۲ تیر کار خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده و تا ۱۸ تیر ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثاری از خسرو روشن، محمود فرجی، محمدرضا هدایتی و کامران کوهستانی به نمایش درآمده است. مدیریت پروژه «کاتبان صلح» را سید علی اصغر ذبیح‌زاده بر عهده دارد.

موضوع تابلوهای این نمایشگاه به سوگندها و آیاتی از قرآن اختصاص دارد که به دعوت مردم جهان به صلح و دوستی پرداخته است.

هنرمندان این نمایشگاه سعی دارند با پرداختن به مضامین صلح در میان آیات قرآن، چهره مهربان اسلام و قرآن را به مردم دنیا معرفی کنند.

کاتبان صلح با بهره گیری از تکنیک‌های مدرن در خط و نقاشی می‌خواهند ارتباط خوبی با مردم دنیا برقرار و مفاهیم مورد نظر را به آنها معرفی کنند.

پس از برگزاری این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران، تابلوهای «کاتبان صلح» در برخی دیگر از شهرهای کشور مانند تبریز، شیراز و اصفهان به نمایش درمی‌آیند.

همچنین «کاتبان صلح» دعوت‌هایی از سوی کشورهای کویت، قطر، آلمان و فرانسه را برای برگزاری این نمایشگاه دارند.

نمایشگاه «کاتبان صلح» تا ۱۸ تیر در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰  از این آثار دیدن کنند.

نظر شما