شناسهٔ خبر: 18624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل سالن علمی فرهنگی در جشنواره صنعت چاپ

در دومین جلسه شواری سیاست‌گذاری جشنوراه ملی صنعت چاپ، تشکیل سالن علمی فرهنگی به منظور افزایش تعامل این صنعت با بخش‌‌های دیگر مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر و اعضا شواری سیاستگذاری صبح امروز (۱۵ تیرماه) در سالن جلسات معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

سید عباس صالحی در این نشست با اشاره به فرصت باقی مانده برای برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری فعالیت‌هایی که قرار است در این دوره انجام شود، هر چه زودتر مسیر این جشنواره را مشخص کنیم. علی‌القاعده باید به سمت واگذاری فعالیت‌های صنعت چاپ به اهالی صنعت چاپ باشیم.

وی افزود: جشنواره صنعت چاپ باید فرصتی باشد تا جایگاه واقعی این صنعت و پتانسیل‌های آن به تصمیم‌سازان کشور معرفی و شناسانده شود. امیدواریم این دوره از جشنواره صنعت چاپ با اتقان بهتری نسبت به گذشته برگزار شود و نسبت به جشنواره‌های پیشین گامی رو به جلو باشد.

   تقویت بخش بین‌المللی جشنواره صنعت چاپ

محمودرضا برازش در این جلسه با تاکید بر افزایش بعد بین‌المللی این جشنواره گفت: در سفری که سال گذشته به افغانستان انجام شد، تعاملات خوبی با ناشران و چاپخانه‌داران این کشور داشتیم. در نمایشگاه کتاب امسال نیز تلاش کردیم این تعاملات را گسترده‌تر کنیم. با این نگاه می‌توانیم بخش بین‌المللی جشنواره را تقویت کنیم.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر با اشاره به فرصت این جشنواره برای شناساندن آن به تصمیم‌گیران عرصه‌های مدیریتی کشور گفت: برگزاری جشنواره صنعت چاپ می‌تواند کمک کند تا هم به درستی این صنعت را به نمایش بگذاریم و هم اینکه آن را به خوبی به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: صنعت چاپ هم جزیی از بدنه صنعت کل کشور است و باید خلاء ایجاد شده در معرفی این صنعت را پر کنیم. این جشنواره می‌تواند فرصتی باشد تا همه مسئولان و مردم را نسبت به جایگاه صنعت چاپ آگاه کنیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه اعضای شورای سیاست‌گذاری نظرات و پیشنهادهای خود را درباره برگزاری چهادهمین جشنواره صنعت چاپ عنوان کردند.در پایان نیز مقرر شد تا بخش ویژه‌ای برای گسترش تعاملات با چهره‌های فرهنگی و سیاسی با عنوان «پاویون علمی فرهنگی» در این دوره از جشنواره تشکیل شود.

همچنین مقرر شد تا درباره زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، برنامه‌های جشنواره و کمیته‌های برگزاری در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری شود.

نظر شما