شناسهٔ خبر: 18654 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر والتر بنیامین درباره کافکا چیست؟

مقالات و یادداشت‌های و سخنرانی‌های والتر بنیامین در مورد فرانتس کافکا در قالب کتابی با عنوان «کافکا به روایت بنیامین» منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نشر ماهی کتاب «کافکا به روایت بنیامین» را شامل چهار متن کامل و مفصل از والتر بنیامین فیلسوف معاصر در مورد فرانتس کافکا نویسنده نام آشنای معاصر را با ترجمه کوروش بی‌سرکیس منتشر کرد.

این کتاب شامل چهار متن است که در آنها برآوردهایی برای طرح تجدید نظر در مقاله برحسته کافکا به قلم بنیامین و مکاتبات همه‌جانبه‌ای در اره او که در آن بسته به اینکه مخاطب و طرف گفتگو چه نگرشی داشته است، ملاحظات و تاملات بنیامین منشوروار به طیف‌های گوناگون خود تجزیه شده است.

این مجموعه که توسط هرمان شوپن‌هویزر جمع‌آوری شده است به گفته وی حاصل بررسی‌های گوناگونی از آثار کافکاست که بنیامین در طول یک‌دهه از عمر خود به آنها پرداخته است. مجموعه‌ای متشکل از متن‌های کامل، نظارت عنوان شده در نامه‌ها و بخش قابل توجهی از صدها یادداشت.

این کتاب نخست مقاله بنیامین در سال 1934 و پس از آن متن سخنرانی وی در سال 1931 چاپ شده است. همچنین مقاله‌ای با موضوع مجادله کوتاه بنیامین با کافکا که توسط بنیامین در سال 1929 نوتشه شده است و نیز نقد وی بر کافکا در سال 1938 نیز دیگر مطالب این کتاب است.

بخش دوم از این اثر اما به وایت نامه‌نگاری‌های بنیامین با گرشوم شولم، ورنر کرافت و تئودور و.آدورنو اختصاص دارد که در آنها در ارتباط با کافکا نیز به بحث و اظهار نظر پرداخته شده است.

بخش پایانی این کتاب نیز شامل  یادداشت‌های بنیامین در مورد کافکا است که  در قالب سه بخش شامل یادداشت‌های منتشر شده میان 1928 تا 1934 است.

نشر ماهی این کتاب را در 240 صفحه با قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.

یادآوی می‌شود والتر بنیامین فیلسوف، مترجم، نویسنده و زیبایی‌شناس مارکسیست آلمانی و از اعضای مکتب فرانکفورت بود.

 وی یکی از منتقدین فرهنگی، دانشمندان ادبی، و ژورنالیست‌های اجتماعی نیمه اول قرن بیستم آلمان و از منقدان امپریالیسم در غرب بود و به مبارزه با سرمایه‌داری پرداخت.

نظر شما