شناسهٔ خبر: 18655 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن افتتاح شد

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن با حضور ۲۸ نفر از نمایندگان ۱۵ کشور شرکت‌کننده در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ آیین افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، «محمد‌رضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات با اشاره به حضور 28 شخصیت هنری در این بخش گفت: همه ساله با دعوت رایزن‌های کشور جمعی از هنر‌مندان و اندیشمندان خارجی به نمایشگاه قرآن کریم دعوت می‌شوند که امسال طی دعوت از 40 شخصیت علمی و هنری در نهایت 28 نفر به نمایشگاه قرآن کریم رسیدند.

ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات طی سخنانی کوتاه با اشاره به صفت کریم خدا گفت: یکی از مستحباتی که قاضی باید رعایت کند این است که باید حرف به دهان متهم بیندازد تا از جرم رها شود. در تفسیر‌ المیزان خواندم که خدا می‌فرماید: ای انسان چه چیز تو را به خدای کریم مغرور کرد: علامه طباطبایی می‌فرماید: خدا در همین آیه پاسخ را داده که انسان به کریم بودن خدا مغرور می‌شود.

در این مراسم نماینده پاکستان یک جلد کلام‌الله مجید به ابراهیمی اهدا کرد و وی هم این قرآن را به حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد هدیه کرد. همچنین در این مراسم هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات و نماینده کشور مصر دقایقی را به زبان عربی برای حاضران گفت‌وگو کردند.

در این مراسم از مقام نماینده سوریه که در راه رسیدن به ایران بر اثر حمله قلبی جان سپرد تجلیل شد.

در این بخش 28 نفر از کشور‌های روسیه، اسپانیا، کرواسی، کویت، فلسطین، الجزایر، تونس، تانزانیا، مالزی، هند، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان و مصر حضور دارند و فعالیت‌های هنری و علمی کشورشان را با مضامین قرآنی معرفی می‌کنند.

نظر شما