شناسهٔ خبر: 18659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تحدید نسل» سوژه جدید مستندسازان آرمان مدیا

یادگاری، کارگردان مستند «داوطلبین عزیز» از ساخت مستند جدیدی درباره‌ی تحدید نسل خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدحسن یادگاری، کارگردان مستند «داوطلبین عزیز» و از اعضای گروه آرمان مدیا از ساخت مستند جدیدی درباره‌ی تحدید نسل خبر داد.

یادگاری درباره‌ی داستان این مستند گفت: موضوع تحدید نسل از مسائلی است که اخیرا مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. این مستند به مساله تحدید نسل از نگاه پدران و مادران می‌پردازد.

وی افزود: در این مستند که اکنون فیلم نامه آن نوشته شده است به سراغ افرادی می‌رویم که قصد دارند صاحب فرزند شوند اما بنا به دلایلی از این کار خودداری می‌کنند. در گفت‌وگو با این افراد سعی می‌کنیم تا حرف دل آنها را بشنویم، به بررسی دلایل آنها بپردازیم و حرف‌های آنها را به گوش مسئولین برسانیم تا با توجه به  آنها شرایط بهتری را فراهم کنند و مساله تحدید نسل کمرنگتر شود. در این مستند فقط حرف مردم را می‎شنویم و به سراغ هیچ کارشناسی نخواهیم رفت.

یادگاری درباره‌ی انگیزه خود از انتخاب این موضوع گفت: شرایط نسلی ما در خطر است و ما در آینده جامعه‎ پیری خواهیم داشت. مسئولین تلاش می‎کنند این مشکل را برطرف کنند اما تا زمانی که حرف دل مادران و پدران را ندانند، نمی‎توانند تصمیم درستی بگیرند. در حقیقت ما در این مستند می‎خواهیم مساله بچه‎دار شدن را از نگاه والدین و به ویژه مادران مورد بررسی قرار دهیم و به گونه‎ای حق را به والدین بدهیم.

وی در پایان اشاره کرد : این مستند اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و همزمان با تایید این فیلمنامه، فیلم برداری را شروع می‎کنیم.

نظر شما