شناسهٔ خبر: 18682 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل شورای فرهنگی در وزارت بهداشت

وزير بهداشت از تشکیل شوراي فرهنگي در معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه متشكل از افراد برجسته فرهنگي كشور خبر داد و گفت: اميدواريم با حضور معاون جدید به زودی شاهد نتایج عملی تشکیل این شورا باشيم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم معارفه دكتر محمدرضا داودآبادی فراهانی به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: اگر نگاه ما به دانشجو ابزاري نباشد مي‌توانيم با مشاوره درست و مسئوليت دادن به دانشجويان در امور مختلف و مربوط به خودشان، آنها را در فراگيري مديريت و حضور در جامعه آماده كنيم.

هاشمي با تأكيد بر اينكه در حوزه دانشجويي مسئوليت سنگيني را به عهده مدیران است، تاکید کرد: باید بيشتر به مأموريت‌ها و منابعي كه براي آنها ديده شده است، فکر کنید. 

وزير بهداشت با اشاره به تجارب فرهنگی و قرآنی معاون جدید گفت: این معاونت دچار تغيير و تحول بخصوص در كيفيت خواهد شد و اميدواريم با وجود این تجارب، در حوزه خوابگاه‌ها اقدامات خوبي انجام شود و مشكلات به حداقل برسد.

وی توجه به برنامه‌ريزي صحيح، مسائل رفاهي دانشجويان، تربيت بدني و توجه به برنامه‌هاي هنري را زمينه های جذب دانشجويان ذكر كرد و افزود: رابطه ما مثل رابطه روحانيت با مردم است و چه بسا اين رابطه به لحاظ ارتباط با جان مردم نزديك‌تر و حساس‌تر است.

هاشمی خواستار همفکری و تعامل همه مدیران و کارشناسان این معاونت برای ايجاد فضاي با نشاط و ارتباط مثبت بين دانشجويان و مديران شد و افزود: با وجود فضای بانشاط و تعامل مناسب و مطلوب، مشكلات دانشجويان مطرح و حل می شود.

دکتر داودآبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نيز در اين جلسه به بيان مشكلات مربوط به اين حوزه پرداخت و گفت: اگر بستر مناسب در اين حوزه نداشته باشيم، دانشجويان نمي توانند با آرامش به آموزش علم و دانش بپردازند.

فراهانی با تاکید بر این که باید به لحاظ رفاهي و فرهنگي بستر خوبي فراهم كنيم، گفت: با کمک گرفتن از صندوق رفاه دانشجویان می توانیم بخشی از مشكلات دانشجويان را مرتفع کنیم.

وی افزايش خوابگاه هاي دولتي، پرداختن به برنامه هاي فوق برنامه و تربيت بدني و افزايش سرانه كلي برای فراهم کردن زمينه براي آموزش هر چه بهتر دانشجويان را از برنامه های معاونت فرهنگی و دانشجویی ذکر کرد و گفت: اميدواریم با مديران و كارشناسان با انگيزه در اين معاونت بتوانيم در اين حوزه تحولي را در جهت تعالي ايجاد كنيم.

نظر شما