شناسهٔ خبر: 18693 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه تهران: برای انعکاس دستاوردهای علمی دانشگاه تهران چاره‌ای اندیشیده شود

سرپرست دانشگاه تهران گفت: متاسفانه در دانشگاه تهران سازوکاری نداریم که دستاوردهای علمی آن را به بیرون از دانشگاه منعکس کند تا مردم و دانشگاهیان در جریان فعالیت های علمی این دانشگاه قرار گیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر محمود نیلی احمد آبادی صبح دیروز در مراسم معارفه مدیرکل روابط عمومی، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران گفت: دانشگاه یک پیکر واحد است وقتی بخشی از این واحد کار خود را به درستی انجام ندهد در بخش های دیگر نیز تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: حوزه ریاست دانشگاه نیز یکی از این بخش ها است که کم کاری و افت کیفیت در این بخش می تواند در کار بخش های دیگر اثرگذار باشد.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه حوزه ریاست دانشگاه در واقع پیشانی دانشگاه است افزود: بنابراین حوزه باید بهترین عملکرد را داشته باشد و انتظار زیادی از این بخش وجود دارد که تاکنون بخشی از این انتظارات محقق شده است و انتظار ما این است که عملکرد این حوزه ارتقاء یابد.

وی یادآورشد: شرط اینکه حوزه ریاست خوب کار کند این است که دیگر واحدها با این بخش همکاری خوبی داشته باشند چرا که تمام اطلاعات از بخش های دیگر در این حوزه جمع آوری می شود.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران نقش محوری در کشور دارد و انعکاس رویدادهای این دانشگاه فراتر از دانشگاه و نهادهای دیگر است بنابراین بخش روابط عمومی با انعکاس دستاوردهای علمی دانشگاه به بیرون نقش تاثیرگذاری دارد .

وی تاکید کرد: باید سازوکاری پیش بینی شود تا تمام دستاوردهای علمی دانشگاه تهران به بیرون از دانشگاه و جامعه منعکس شود. در حال حاضر دانشگاه تهران ۶ هزار دانشجوی دکتری دارد که سالانه به طور متوسط ۱۲۰۰ پایان نامه دکتری دستاورد این دانشجویان است که بیشتر آنها در مرز دانش و یافته های جدیدی است که محل حل مشکلات کشور است که متاسفانه به بیرون از دانشگاه منعکس نمی شود.

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاه سازوکاری نداریم که این دستاوردها را به بیرون از دانشگاه منعکس کند تا مردم دانشگاهیان در جریان فعالیت های علمی این دانشگاه قرار گیرند.

وی تاکید کرد : باید این ساختار و سازوکار در دانشگاه تهران ایجاد شود.

نیلی احمد آبادی از زحمات دکتر محمد صادق ضیایی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران تشکر کرد و گفت: دکتر ضیایی نشان دا که عاشقانه کار می کند و زمانی که احساس کرد وظیقه دیگری بر عهده دارد که صادقانه بیان کرد.

وی افزود: برای من بسیار سخت است که با همکاری خداحافظی کنم به ویژه که آن همکار بسیار موفق و فعال نیز باشد اما چون دکتر ضیایی اعلام کرد که قصد دارد به مادرشان خدمت کند و می خواهد بازنشسته شود پذیرفتم و امیدوارم بتوانیم از دکتر ضیایی در پردیس های خودگردان دانشگاه که فلسفه تشکیل آن استفاده از اسایتد بازنشسته است بهره مند شویم.

سرپرست دانشگاه تهران از دکتر سید احمد رضاخضری نیز به خاطر قبول مسئولیت روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تهران تشکر کرد و گفت: هدف ما بین المللی تر کردن دانشگاه تهران و ارتقاء آن است .

نظر شما