شناسهٔ خبر: 18694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیمی‎ترکمان: تأثیر قرآن بر همه ابعاد هنری و فرهنگی ایرانیان قابل مشاهده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل اظهار کرد: تأثیر قرآن را می توان در ادب، فرهنگ، هنر، رسوم و افکار ایرانیان مشاهده کرد و باید خدا را شکر کرد که به برکت قرآن در مملکت قرآنی زندگی می کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه بخش بین الملل بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و اندیشمندان از ۱۵ کشور جهان در سالن خلیج فارس ساختمان موزه دفاع مقدس برگزار شد.


ابراهیمی ترکمان در این مراسم در سخنانی با اشاره به پرتوافکنی قرآن در ایران اسلامی گفت: پرتوی حسن قرآن به همه خواهد گفت که قرآن در خانه ماست و این امر به نفس پاک امام راحل و به برکت تصمیمات و اراده های داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: در کتاب «القضا»ی ملا علی کنی که به مستحبات قضا اشاره شده، آمده است که مستحب است قاضی به دهان مجرم به گونه ای حرف بیندازد تا مجرمی که حق الله را زیر پا گذاشته از مجازات الهی رهایی یابد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: در تفسیر المیزان نیز ذیل آیه «يا ايها الانسان ما غرك بربك الكريم» بیان شده که کریم بودن پروردگار است که انسان ها را مغرور کرده است.

وی با تأثیر قرآن و مفاهیم آن بر زندگی ایرانیان اشاره کرد و گفت: تأثیر قرآن را می توان در ادب، فرهنگ، هنر، رسوم و افکار ایرانیان مشاهده کرد و باید خدا را شکر کرد که به برکت قرآن در مملکت قرآنی زندگی می کنیم.

ابراهیمی ترکمان ضمن تبریک به معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه قرآن گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲۶ مهمان خارجی از ۱۵ کشور حضور دارند که امیدوارم به برکت قرآن همدلی و یکسونگری و توافق در رأی و عمل را بین همه مسلمین شاهد باشیم.

 

نظر شما