شناسهٔ خبر: 18695 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی بالاخره به تئاتر شهر می‎آید

علی مرادخانی جزییات دیدار روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه معاونت امور هنری را تشریح کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، معاون هنری وزیر ارشاد با مثبت ارزیابی کردن دیدار علی جنتی از مجموعه های اداری معاونت هنری وزارت ارشاد توضیح داد: این بازدید علاوه بر ایجاد دلگرمی در مدیران و مشاوران مجموعه، زمینه مناسبی را برای طرح برنامه‌های آینده و همچنین دغدغه‌های بخش‌های تجسمی، موسیقی، تئاتر و آموزش فراهم کرد تا مدیران اداره‌کل و دفاتر مختلف بتوانند از نزدیک برنامه‌های خود را تشریح کنند و با هم‌فکری درباره آن‌چه که به عنوان هدف کلی مجموعه معاونت امور هنری طراحی شده به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازند.

 

سرمایه‌گذاری‌ اقتصادی بخش‌های غیردولتی در عرصه هنر

مرادخانی به عناوینی از آنچه در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد، اشاره کرد و ادامه داد: بحث‌هایی پیرامون سیاست‌‌های کلی معاونت امور هنری در حوزه صدور مجوز آثار در بخش‌های گوناگون همچون موسیقی، تجسمی، نمایش و همچنین توجه به موضوع نظارت بر اساس قانون و معیارهای جامعه از منظر انگیزه‌بخشی به هنرمندان برای ادامه فعالیت هنری، ایجاد زمینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری‌ اقتصادی بخش‌های غیردولتی در عرصه هنر، توجه به بخش آموزش در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت‌ هنر در همین راستا از جمله موضوعاتی بود که پیرامون آن صحبت شد.

فعال‌سازی دیپلماسی فرهنگی

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌های مورد نظر برای فعال‌سازی دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیرکل دفتر تجسمی برنامه‌ها را در این زمینه تشریح کرد و جناب وزیر پیشنهادهایی برای هرچه بهتر شدن برنامه‌ها مطرح کردند. توجه به مسائل موزه هنرهای معاصر و هویت‌بخشی به فعالیت استان‌های سراسر کشور با در نظر گرفتن زیبایی‌شناسی بومی هر منطقه و فراهم کردن راهی برای عرضه بین‌المللی آثار هنری از جمله این مباحث بود.

مرادخانی در ادامه صحبتهای خود بیان کرد : در این دیدار بازسازی و مرمت بناها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری زیر نظر معاونت امور هنری نیز مورد توجه قرار گرفت و به ویژه بر نیاز بنای تئاترشهر و محوطه پیرامون این ساختمان به بازسازی و به‌سازی تاکید شد. خوشبختانه آقای وزیر نیز موافق بودند و تاکید داشتند در اولین فرصت برای بررسی مسائل محوطه پیرامون مجموعه و فضای داخلی آن بازدید مجددی صورت بگیرد.

وی افزود:  در این دیدار همچنین بر لزوم فاصله گرفتن از مباحث لحظه‌ای در فعالیت‌های هنری از جمله نظارت صرف بر آثار، بدون توجه به محتوای آن‌چه بیان می‌شود، تاکید شد. چون اعتقاد بر این است که بخشی از این مباحث کالبدی است، اما از سوی دیگر باید گسترش گفتمان را در جریان فرهنگی کشور مشاهده کنیم.

بی اعتمادی هنرمندان نسبت به دولت مرتفع می شود

معاون امور هنری در پایان با بیان این‌که بیش‌تر مخاطبان معاونت امور هنری نخبگان هنر کشور هستند، گفت: ما در پاسخ به این‌ گروه از جامعه باید عالمانه رفتار کنیم و به راهی برسیم که بی‌اعتمادی‌های ایجاد شده در گذشته بین هنرمندان و بدنه دولت برطرف شود.

نظر شما