شناسهٔ خبر: 18706 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مطهری با «درختِ به» به ارشاد می‌رود

حسام‌الدین مطهری –رمان‌نویس و روزنامه‌نگار- یک سال پس از انتشارِ رمانِ کلت45 و مجموعه یادداشتِ حاشیه بر کتاب، چند اثرِ دیگر آماده انتشار دارد که «درخت به» یکی از آنهاست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، این نویسنده به‌تازگی نگارش اثری با عنوانِ «راهنمای کتاب» را به اتمام رسانده است. این اثر هندبوکی ویژهٔ کسانی است که تازه می‌خواهند کتابخوانی را آغاز کنند. این اثر هدیهٔ مناسبی برای تازه‌وارادان به خیل اهالی مطالعه است. راهنمای کتاب را پس از طی مراحل فنی و بازبینی نهایی، انتشارات آرما راهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌کند تا پس از کسب مجوز انتشار، وارد بازار نشر شود.

علاوه بر این، مراحل فنی تولید مجموعه داستانِ «درختِ به» نوشتهٔ حسام‌الدین مطهری به تازگی به پایان رسیده است و این اثر نیز به‌زودی برای کسب مجوز انتشار راهی وزارت ارشاد خواهد شد. داستان‌های این مجموعه درون‌مایه‌ای روانی و انسانی دارند و بیش از آن‌که مقهور تکنیک باشند، با عواطف و روابطِ سادهٔ یا پیچیدهٔ انسانی به پیش می‌روند. خانواده از جمله درون‌مایه‌هایی است که مطهری در این اثر بیش‌تر به آن توجه داشته است. همین‌طور درگیری مذهبی و کشمکشِ میان مذهب و بی‌مذهبی از دیگر درون‌مایه‌های داستان‌های مجموعهٔ «درختِ به» است. این اثر نیز محصولی از انتشاراتِ آرما خواهد بود.

«مزمزهٔ کلمات» سومین اثرِ آمادهٔ انتشارِ حسام‌الدین مطهری است که مراحل فنی را پشتِ سر گذاشته و به‌زودی برای کسب مجوز راهی وزارت ارشاد خواهد شد. این اثر، دنبالهٔ کتابِ «حاشیه بر کتاب» است و به اتفاقِ اثرِ «راهنمای کتاب» سه‌گانهٔ کتابیِ مطهری را تشکیل می‌دهد. مطهری در مزمزهٔ کلمات پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت مطالعه در کشور ارائه کرده است. این اثر ۱۰۴ صفحه دارد و انتشاراتِ آرما آن را در قطعِ رقعی منتشر خواهد کرد.

نویسندهٔ رمان کلت۴۵ طی این روزها علاوه بر آماده کردنِ سه کتابِ پیشین، سرگرمِ نگارشِ رمانِ تازه‌ای است که به دغدغه‌های درونی انسان‌های وامانده میانِ مذهبی بودن و مذهبی نبودن می‌پردازد. این رمان بیش از هر چیز دربارهٔ هویت است.
 

 
 

نظر شما