شناسهٔ خبر: 18755 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود دانشگاه‌ها به مسایل سیاسی به دلیل فعال نبودن احزاب

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: اداره دانشگاه در کشور کار سختی است زیرا در دیگر کشورها دانشگاه به مسائل علمی می پردازد اما در کشورما به دلیل فعال نبودن احزاب دانشگاه وارد مسائل سیاسی می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر نصیری قیداری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در مراسم تودیع دکتر علیرضا رهایی رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیرافزود: در رقابت های سیاسی اگر می خواهیم به هدف صحیح برسیم باید بر قانون و مقررات پافشاری کنیم. هر نوع سلیقه سیاسی که افراد دارند محترم است اما در عمل و اجرا باید پایبند به قانون باشیم.

سلیقه سیاسی موجب چشم پوشی از مقررات نیست
وی ادامه داد: تخطی از قانون کار صحیحی نیست و زمانی کار بدتر می شود که این تخطی را پای گرایش سیاسی بگذاریم. سلیقه سیاسی باعث نمی شود از مقررات و ضوابط چشم پوشی کنیم.

مقام معظم رهبری پرچم دار علم و فناوری
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به بیانات مقاوم معظم رهبری در جمع استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها گفت: برای ما دانشگاهیان بسیار مهم است که شخص اول کشور پرچمدار علم و فناوری است زیرا هیچ دولت مردی به اندازی ایشان در موضوعات توجه به علم و فناوری، ارتباط صنعت و دانشگاه، رفع نیازهای جامعه از سوی دانشگاهیان و پژوهشگران و تولید علم پافشاری نداشته اند.

لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری
وی تاکید کرد: فارغ از رقابت های سیاسی باید در یک فضای علمی این فرصت را غنیمت بشماریم و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیگ بگوییم.

عدم اجازه دانشگاهیان به کند شدن شتاب علم
نصیری قیداری با بیان اینکه دانشگاهیان به هیچ وجه اجازه نمی دهند شتاب علمی کشور کند شود، گفت: هیچ یک از دانشگاهیان حاضر نیست که شتاب تولید علم در کشور کند شود.

نظر شما