شناسهٔ خبر: 18758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نهضت بازنگری آیین‌نامه‌ها در معاونت فرهنگی و تصویب آیین‌نامه نمایشگاه‌های استانی

مشاور علمی‌، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی ارشاد از آغاز نهضت بازنگری آیین‌نامه‌ها در این معاونت خبر داد و گفت:‌ در این راستا آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب نیز در دست اصلاح است که تا ماه آینده به تصویب وزیر ارشاد می‌رسد

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ همایون امیرزاده مشاور علمی‌، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از آغاز نهضت بازنگری و تدوین آیین‌نامه‌ها در معاونت فرهنگی ارشاد خبر داد و گفت: مجموعه‌های تحت پوشش معاونت فرهنگی ارشاد این روزها به شدت درگیر بازنگری و تولید آیین‌نامه‌های جدیدی است که می‌توانند کارگشا باشند. در بخش نشر‌، چاپ‌، ستاد معاونت‌، اداره مطالعات‌، جوایز ادبی،‌ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و ... گروه‌هایی شکل گرفته است که مشغول بازنگری و تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی هستند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه نویسی به عنوان یک وظیفه مستمر در حوزه‌های مختلف تعریف شده است،‌ تا کنون علاوه بر آیین‌نامه نمایشگاه‌ کتاب،‌ آیین‌نامه برگزاری جشنواره صنعت چاپ،‌ نیز به رؤیت و تصویب وزیر ارشاد رسیده است،‌ هم‌چنین ظرف یک ماه آینده نیز آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی نیز به تصویب برسد،‌ اکنون ۸۰ درصد کار در کمیته‌های فرعی و اصلی پیش رفته است.

امیرزاده تصریح کرد:‌بخشی از آیین‌نامه‌های مربوط به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد( اداره کتاب سابق) نیز مورد بازنگری واقع شده است و این آیین‌نامه‌های جدید در کنار سایر آیین‌نامه‌های مورد تصویب قرار گرفته معاونت فرهنگی ارشاد می‌تواند چشم‌انداز خوبی از فعالیت‌های معاونت باشد.

وی در پایان با اشاره به مکانیسم بازنگری و تدوین آیین‌نامه‌ها گفت:‌ کمیته‌های فرعی ذیل ادارات کل و موسسات مربوطه شکل خواهد گرفت و یک کمیته تخصصی نیز در ستاد معاونت فرهنگی شکل می‌گیرد رئیس کمیته تخصصی بازبینی و بازنگری آیین‌نامه‌ها نیز معاون فرهنگی وزارت ارشاد است.

نظر شما