شناسهٔ خبر: 18776 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«منیت» در شخصیت شهید تهرانی‌مقدم جایگاهی نداشت

زین‌العابدین، رئیس شبکه ۳ سیما گفت: شناخت چنین اسوه‌ای تا زمانی که زنده بود حاصل نشد و این به خاطر وجه شخصیتی‌شان بود که منیت در آن وجود نداشت. به برکت شهادت ایشان شناخت این اسوه حاصل شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ آئین معرفی سریال شهید حسن تهرانی مقدم باحضور خانواده این شهید، مجیدزین‌العابدین رئیس شبکه ۳ سیما، حمید رضا مقدم‌فر معاونت فرهنگی سپاه پاسداران، محمدرضامعصوم‌زادگان مدیر مرکز سیمافیلم، سیدمحمود رضوی تهیه کننده سریال، تاجبخش فنائیان سرپرست شورای نویسندگان سریال و پرویز شیخ‌طادی کارگردان این مجموعه تلویزیونی در صدا و سیما برگزار شد.

زین العابدین:خوشحالیم که شبکه ۳ سیما سریال تهرانی مقدم را پخش می‌کند

مجیدزین‌العابدین رئیس شبکه ۳ سیما در آئین معرفی سریال شهید حسن تهرانی مقدم طی سخنانی گفت: شهادت در حرکت فرشی و عرشی انسان از مقامات والایی است که خداوند به انسان توفیق می‌دهد . در سیر صعودی شهید به سوی خدا مقامات ویژه‌ای حاصل می‌شود که از جمله آنها مقام رضا، مقام شکر و مقام صبر برای اطرافیان و البته مقام فخر است. 

وی ادامه داد: فخر برای شهید هنگامی حاصل می‌شود که به مقام شهادت می‌رسد و در عالم قیامت حاضر می‌شود و برای خانواده و اطرافیانش از این جهت فخر دارد که خداوند به همراهشان توفیق شهادت داده است. 

زین‌العابدین با اشاره به پخش سریال شهید حسن تهرانی‌مقدم در شبکه ۳ سیما گفت: خوشحالیم که این توفیق برای شبکه ۳ فراهم شده است که پس از تولید سریال پخش آن را انجام دهد. 

وی با اشاره به شخصیت شهید تهرانی‌مقدم گفت: این شهید در دوره‌ای که توفیق خدمت و جهاد داشت و امنیت و اقتدار حاصل تلاش او بود کارهای زیادی کرد الا یک کار و آن معرفی اسوه اخلاقی، فردی و اجتماعی از خود بود. شناخت چنین اسوه‌ای تا زمانی که زنده بود حاصل نشد و این به خاطر وجه شخصیتی‌شان بود که منیت در آن وجود نداشت. به برکت شهادت ایشان شناخت این اسوه حاصل شد. 

مدیر شبکه ۳ سیما با اشاره به روند ساخت این سریال گفت: از ۲ سال قبل که دکتر مقدم‌فر پیگیر ساخت این سریال بودند جلساتی داشتیم تا اینکه ماموریت ساخت این سریال به سیمافیلم محول شد تا در کنار ساخت سریال‌های دفاع مقدسی این کار را بسازد. 

زین‌العابدین خاطرنشان کرد: خوشحالیم که گروه متعهدی در سیمافیلم برای ساخت این سریال جمع شدند که به این کار و ساخت چنین سریالی معتقد هستند. امیدواریم به واسطه تماشای این سریال ازخصوصیات یک انسان کامل و متعالی بهره‌مند شویم.

 معصوم زادگان: تلاش می‌کنیم تحقیقات سریال شهیدطهرانی مقدم تا سال ۹۵  به پایان برسد

در ادامه آئین معرفی سریال شهید حسن تهرانی‌مقدم، محمدرضا معصوم‌زادگان مسئول مرکز سیما فیلم گفت: افتخاری است برای سیمافیلم که در کنار تولیدات دفاع مقدس تولید سریال شهید تهرانی‌مقدم را آغاز می‌کند. 

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص شهید تهرانی‌مقدم گفت: رهبری۳ خصوصیت دانشمند برجسته، سردار عالی‌قدر و پارسای بی‌ادعا را برای این شهید یاد می‌کند و بنا بر این است که همه عوامل سازنده این سریال این ۳ محور را به عنوان پرداخت شخصیت این شهید در نظر بگیرند. 

معصوم‌زادگان  در آخر گفت: تحقیقات این سریال شروع شده است و تلاش می‌کنیم تا اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ پایان بیاید. امیدواریم این امر زودتر محقق شود و شاهد پخش سریال باشیم. 

فنائیان: شهیدطهرانی‌مقدم بین ماده و معنا، آسمان و زمین تعادل ایجاد کرد

در ادامه مراسم تاجبخش فنائیان سرپرست تیم نویسندگان سریال شهید حسن تهرانی‌مقدم گفت: من هم مثل خیلی‌ها، شهید تهرانی‌مقدم را بعد از شهادت ایشان شناختم اما بعد از آشنایی با شخصیت این شهیدواقعا به ایشان علاقه‌مند شدم و آرزو کردم که بتوانم به انعکاس شخصیت ایشان در انظار عمومی ایران و جهان کمک کنم. 

وی با اشاره به دلایل علاقه‌مندی‌اش به این شهید گفت: شهید تهرانی‌مقدم به عنوان یک شیعه واقعی معنای تعادلی بین ماده و معنا، زمین وآسمان ایجاد کرد و برای تحقق این تعادل در زمین جانانه تلاش کرد. 

فنائیان با اشاره به شخصیت علمی این شهید گفت: شهید تهرانی‌مقدم توانستند دیوار مرتفع دفاعی توسط موشک‌هایی که اختراع کردند ایجاد کنند. این موشک‌ها برای اعمال خشونت نبود بلکه برای جلوگیری از خشونتی بود که زندگی را تهدید می‌کرد و امنیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران براساس این دیوار مرتفع تامین شد. 

سرپرست تیم نویسندگان سریال شهید حسن تهرانی مقدم اضافه کرد: شهید تهرانی مقدم اگر تا قبل از شهادت فقط با اطرافیان حشر و نشر داشته است اما پس از شهادت  روح ایشان این ظرفیت را پیدا کرده است که در تمام جهان پرواز کند و آثار خود را در جهان عملی کند و این امکان ندارد مگر در قالب یک اثر هنری که بتواند فراتر از مرزها حضور داشته باشد و با همه مردم جهان ارتباط برقرار کند.

فنائیان در آخر گفت: حتما من وهمه کسانی که در مسیر ساخت این سریال قرار می‌گیرند تحت تاثیر شخصیت این شهید اصلاح خواهند شد و امیدوارم که دوستان و خانواده این شهید در  ساخت این سریال ما را همراهی کنند. 

همسر شهیدتهرانی مقدم: امیدوارم که خلوص شهید تهرانی مقدم در تولید این سریال باشد

در ادامه مراسم الهام حیدری همسر شهید حسن‌ تهرانی‌مقدم با اشاره به صحبت‌های فنائیان، گفت: کسانی که شهید تهرانی‌مقدم را از نزدیک نمی‌شناختند گویی بهتر از کسانی که با او همراه بودند با این شهید ارتباط برقرار کردند و با او زندگی می‌کنند و من به نوبه خود از همه کسانی که در این دو سال و اندی زحمت کشیدند تا زندگی سرشار از خلوص شهید تهرانی‌مقدم را نشان دهند تشکر می‌کنم. 

حیدری ادامه داد: امیدواریم چنین خلوصی در بین سازندگان اثر باشد. خانواده شهید تهرانی مقدم بر خود لازم می‌داند در کنار سازندگان اثر با آنها همراهی کند. 

در انتهای مراسم تفاهمنامه‌ای بین معاونت فرهنگی سپاه پاسداران، سیمافیلم و شبکه ۳ سیما برای ساخت سریال امضا شد. از نکات جالب این بخش از مراسم تفالی بود که زین‌العابدین رئیس شبکه ۳ سیما به قرآن زد که ابتدای سوره قرآن آمد.

نظر شما