شناسهٔ خبر: 18786 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درآمد سالانه یک نویسنده در بریتانیا چقدر است؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد در بریتانیا یک نویسنده عادی که تمام‌وقت کار می‌کند، در سال حدود 11 هزار پوند درآمد دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از هنرآنلاین؛ این تحقیق به سفارش سازمان ای‌ال‌سی‌اس (ALCS) که وظیفه آن حفظ حقوق نویسندگان در بریتانیاست، انجام شده است.

برابر با این تحقیق، تعداد نویسندگانی که تمام‌وقت کار می‌کنند، از 40 درصد کل نویسندگان در سال 2005 اکنون به 11.5 درصد رسیده است.

اوئن اتکینسن مدیر ارشد ای‌ال‌سی‌اس گفت نتایج این تحقیق - که توسط دانشگاه کویین مری در لندن انجام شده - قابل ملاحظه است.

درآمد سالانه یک نویسنده حرفه‌ای در بریتانیا در حالی حدود 11 هزار پوند است که این رقم سال 2005 حدود 12.330 هزار پوند بود.

اتکینسن گفت: کاهش سریع درآمد نویسندگان، همین‌طور کاهش تعداد نویسندگان تمام‌وقت می‌تواند بر موفقیت اقتصادی صنایع خلاقانه در بریتانیا تاثیر منفی بگذارد.

جواِن هریس رمان‌نویس و نویسنده کتاب‌ "شکلات"، گفت: خوب است که در نهایت متوجه شدیم متوسط درآمد نویسندگان چقدر کم است. همه نمی‌توانند درآمد زیاد داشته باشند و برای خود اسم و رسمی به هم بزنند، اما همه مولفان باید این حق را داشته باشند که در قبال کاری که انجام داده‌اند، دستمزد دریافت کنند.

با این حال، با توجه به افزایش انتشار دیجیتال آثار ادبی می‌توان امیدوار بود درآمد نویسندگان در آینده بهتر شود. چاپ دیجیتال اکنون از نظر اهمیت مالی برای نویسندگان پس از کتاب‌ها و نشریات در رده سوم و جلوتر از روزنامه‌ها، رادیو، فیلم و تلویزیون است.

تحقیق نشان می‌دهد تمایل به چاپ آثار با هزینه شخصی در بریتانیا بیشتر شده است، به طوری که حدود 25 درصد از نویسندگان یک اثر را با هرینه شخصی منتشر کرده‌اند. حدود 40 درصد از سرمایه آن‌ها بازمی‌گردد. 86 درصد گفته‌اند بار دیگر اثری از خود را با هزینه شخصی منتشر می‌کنند.

وندی کُپ شاعر گفت: بیشتر مردم نمی‌دانند که فقط چند نفر هستند که پول زیادی درمی‌آوردند. این بررسی از اکثریت نویسندگانی می‌گوید که چنین وضعیتی ندارند.

نویسندگان خیلی موفق مانند جی‌کی رولینگ نویسنده کتاب‌های "هری پاتر" به خاطر کار خود به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. ساندی تایمز تخمین زده درآمد رولینگ حدود 570 میلیون پوند است.

2454 نویسنده در این تحقیق مشارکت داشتند.

نظر شما