شناسهٔ خبر: 18825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نولان آینده سینما را پیش‌بینی کرد

کریستوفر نولان کارگردان سرشناس و بریتانیایی در مطلبی برای وال استریت ژورنال آینده سینما را پیش بینی کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کریستوفر نولان کارگردان سرشناس بریتانیایی در مطلبی با تیتر«کریستوفر نولان: فیلم های آینده باز هم مردم را به سینماها می‌کشانند» برای وال استریت ژورنال آینده سینما را پیش بینی کرد.

در این مطلب نولان که هم اکنون در حال به پایان رساندن پروژه «در میان ستارگان»ش است نظرات جالبی را در مورد صنعت سینما مطرح کرده است. نولان نوشته است: «سالن‌های سینمای آینده بزرگتر و زیباتر از هر زمان دیگری می‌شود. آنها از فرمت‌های گران قیمت که در خانه‌ها در دسترس نیست استفاده می‌کنند و از این انحصار لذت می‌برند. همان طور که استودیوها ارزش اقتصادی عظیم اکران‌های مبهوت کننده محصولاتشان را دوباره متوجه می‌شوند.»

در قسمتی دیگر از مطلب وی می‌خوانیم:«اما اگر به تاریخ نگاه کنیم تمام ژانرها و بودجه‌ها به دنبال آن می‌آیند. چرا که سینمای آینده فقط به اکران‌های بزرگتر وابسته نیست، بلکه به ظهور فیلمسازانی بستگی دارد که به اندازه ای خلاق هستند که توجه مردم را برای ساعاتی به فرمان خود در آورند.»

نگاه نولان به کارگردانان آینده مانند منجی در فیلم های آخرالزمانی هالیوود است جایی که می‌نویسد:« این صداهای جدید(کارگردانان خلاق) درست وقتی ظهور می‌کنند که ما از این که دیگر چیزی برای کشف نیست نا امید می‌شویم.» او حتی نگاهی به دهه ۹۰ می‌اندازد. او می‌گوید در ابتدای دهه ۹۰ با شرایط مشابه کارگردانی مثل کویینتین تارنتینو ظهور کرد.

نکته جالب توجه این است که نولان در حالی این مطلب را نوشته است که تا چند سال آینده با موجی از فیلم‌هایی مواجه می‌شویم که همگی در مورد آینده‌اند. از «در میان ستارگان» خود نولان که امسال اکران می‌شود بگیرید تا ادامه «آواتار» که توسط جیمز کامرون کارگردانی می‌شود و حتی «پرومتئوس ۲» از رایدلی اسکات.  ضمن این که نمی‌شود از جنگ ستارگان جی جی آبرامز گذشت.

جالب این است که کارگردانی این مطلب را نوشته که به شدت سنتی است. او از گوشی موبایل استفاده نمی‌کند و حتی مخالف سرسخت فیلمبرداری به شیوه سه بعدی است. هرچند که خود او گاهی مجبور می‌شود با فشار استودیو از تکنولوژی‌هایی نظیر آی مکس استفاده کند.

نظر شما