شناسهٔ خبر: 18832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احداث خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه بالغ بر پنج هزار دانشجوی دختر و پسر در خوابگاه‌های داخل دانشگاه کردستان اسکان داده شده‌اند، اظهارکرد: تمام دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه، حتی دانشجویان دوره شبانه هم در خوابگاه اسکان داده شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ دکتر جهانشیر امینی،منطقه کردستان، با اعلام اینکه تمامی دانشجویان دختر از امکانات خوابگاهی دانشگاه کردستان استفاده می کنند، اظهار کرد: علیرغم مشکلات موجود، غالب دانشجویان دختر علاوه بر اسکان در داخل خوابگاه در فضای داخل دانشگاه و در خوابگاه‌های داخلی نیز مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه هرساله در بخش دانشجویی ۲۰۰ میلیون تومان صرف تعمیر خوابگاه‌ها می‌شود، گفت: در راستای افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، دو خوابگاه جدید نیز راه اندازی شده است و احداث خوابگاه دیگری نیز با ظرفیتی در حدود اسکان ۱۰۰۰ نفر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه کردستان با ذکر این نکته که وظیفه دانشگاه، برابر قانون صندوق رفاه دانشجویان، اسکان ۴۰ درصد دانشجویان متقاضی است، تصریح کرد: متأسفانه ساختمان مناسب برای خوابگاه و اسکان دانشجویان در سطح شهر سنندج بسیار ناچیز بوده و ساختمان‌های موجود در شهر سنندج نیز از لحاظ موقعیت و بافت فیزیکی مناسب کاربری خوابگاهی نیستند.

وی در پایان خواستار حضور بخش خصوصی در ساخت و تکمیل خوابگاه شد.

نظر شما