شناسهٔ خبر: 18839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال گسترده افغانستانی‌ها از غرفه‌ ایران در نمایشگاه قرآن کابل

غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ششمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن کریم که در مسجد جامع الزهرا (س) غرب کابل در حال برگزاری است، با استقبال مراجعه‌کنندگان افغان مواجه شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه بزرگ بهار قرآن در کابل، ضمن حضور و بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه، به شکل ویژه از غرفه‌ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز بازدیدمی‌کنند.

در این نمایشگاه حدود ۳۲ غرفه از جمله غرفه‌ رایزنی فرهنگی کشورمان وجود دارند که به عرضه‌ی صنایع دستی قرآنی، قرآن‌های چاپ جمهوری اسلامی ایران، کتب دینی، نرم‌افزارهای قرآنی مشغول است. این فعالیت‌ها مورد توجه بازدیدکنندگان واقع شده است.

غرفه‌های دیگر این نمایشگاه عبارتند از: انتشارات دانش قرآن، انتشارات بیهقی، انتشارات الهدی، انتشارات نینوا، ایستگاه کودک و نقاشی، مؤسسه‌ی صبح امید، انتشارات کودکانه، حوزه‌های متعدد علوم دینی مربوط به خواهران، غرفه‌ای به نام حافظان کل قرآن کریم، دوست من حجاب، خانواده و حجاب، نماز و رمضان، تلاوت و تطهیر در قرآن، ایستگاه قرآن کریم، معیار و سبک زندگی اسلامی و اخلاق در زندگی و ... که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد.

در این نمایشگاه همچنین مسابقات قرآنی در بخش‌های مختلف و آزمون‌های رقابتی درباره‌ی مسایل دینی و مذهبی برگزار می‌شود. در پایان هر مسابقه برای برندگان و برگزیدگان آن از سوی نهادهای مربوطه جوایزی اهدا می‌شود.

به گفته‌ی مسئول برگزاری این نمایشگاه، یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های گذشته کمتر به آن پرداخته می‌شد، موعود شناسی و امام‌زمان شناسی، عقاید و اخلاق خانواده بود که با ورود آنها به ششمین نمایشگاه بزرگ بهار قرآن کریم، موضوع‌های بیشتری برای بازدیدکنندگان ارائه شده است.

نظر شما