شناسهٔ خبر: 18856 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدمهدی زاهدی: ادغام دانشگاه‎های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی اشکال قانونی دارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دو اشکال قانونی ادغام 2 دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی، تاکید کرد که مطالعه ادغام این دانشگاهها با توجه به اشکالات قانونی، به مصلحت نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه ادغام دو دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی کاملاً خلاف قانون است، اظهار داشت: ادغام این دو دانشگاه به هیچ عنوان قانونی نیست چون هر دو دانشگاه فنی حرفه ای از مجلس و دانشگاه جامع علمی کاربردی از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دریافت کرده اند و بنا به نظر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مجلس و شورا نمی توانند به مصوبات یکدیگر وارد شده و آن را دفع کنند.

وی با بیان اینکه امکان قانونی ادغام این دو دانشگاه وجود ندارد، درباره کارکردهای مختلف شان برخی موارد را متذکر شد و یادآوری کرد: از نظر ساختاری هم این دو دانشگاه کاملاً متفاوت هستند، درست که " مهارت آموزی " هدف مشترک این دو دانشگاه است اما روشها و برنامه ها فرق دارد؛ بنابراین دو دانشگاه مذکور از نظر ساختاری و قانونی امکان ادغام ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مطالعه و بررسی کارشناسی این طرح در وزارت علوم، گفت: وقتی از نظر قانونی چنین امکانی وجود ندارد، مصلحت نیست مطالعه ای روی این طرح صورت گیرد.

زاهدی درباره اقدام وزیر علوم مبنی بر انتصاب یک سرپرست برای این دو دانشگاه، تاکید کرد که این اقدام عرف جدید وزارت علوم است.

نظر شما