شناسهٔ خبر: 18865 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قره شیخلو: هیچ قرآن مغلوطی در کشور چاپ نمی‌شود

قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم صبح امروز جمعه ۲۰ تیرماه باحضور در برنامه خبری شبکه قرآن و معارف سیما به بیان مهمترین طرح های در حال اجرای این سازمان پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقران الکریم در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص وضعیت حفظ قرآن در کشور، به تعداد شرکت کنندگان در آزمونهای تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۳۹۰ نفر در آزمون‌های اعطای مدرک حفظ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۸۲ در صد زن بوده‌اند. این مساله نشان دهنده علاقه‌مندی قشر زنان جامعه به موضوع حفظ قرآن است.

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی، خوزستان و قزوین بیشترین شرکت کنندگان در آزمون‌های اعطای مدرک حفظ را داشتند.

برنامه ریزی برای تربیت ۵۰۰۰۰۰ حافظ در ۵ سال آینده 

قره شیخلو با اشاره به برنامه‌های سازمان دارالقرآن برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تعداد حفاظ در کشور گفت: برنامه ریزی لازم برای تربیت ۵۰۰ هزار حافظ قرآن طی ۵ سال در نظر گرفته شده است که در صورت اختصاص بودجه و امکانات بیشتر امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

لزوم تعامل و هم افزایی نهادهای مختلف قرآنی برای تحقق مطالبات رهبری

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه متأسفانه موازی کاری در میان دستگاههای مختلف فرهنگی در خصوص فعالیت های قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: تحقق فرمایشات رهبری نیازمند تعامل و همکاری و تقسیم کار میان دستگاههای مختلف است.

تمامی دستگاه‌ها در بحث تربیت حافظان قرآن ورود پیدا کنند

قره‌شیخلو یادآور شد: البته ما در مجموعه کشور بخشی از دستگاه‌های اجرایی هستیم و خیلی از بخش‌های دیگر می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کنند. سال گذشته نیروی انتظامی یک کار خوب آغاز کرد و  حدود ۵۰ هزار نفر از پرسنل و خانواده‌های نیروی انتظامی در طرح حفظ قرآن شرکت کردند لذا دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها، کارخانه‌ها و... باید ورود پیدا کنند و اینطور نیست که فقط سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت ارشاد در این حوزه دغدغه داشته باشد و کار کند.

هیچ قرآن مغلوطی در کشور چاپ نمی شود

مهدی قره شیخلو در ادامه با اشاره به فعالیت معاونت نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم از سال ۶۹ تاکنون اظهار کرد: در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته است می‌توانیم اطمینان بدهیم که هیچ قرآن مغلوطی در کشور چاپ و توزیع نمی‌شود.

درصورت بی‌توجهی ناشران بدون مجوز در چاپ قرآن، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان این که البته برخی ناشران بدون کسب مجوز، اقدام به چاپ و توزیع قرآن کریم می‌کنند، گفت: در صورت عدم توجه این تعداد محدود از ناشران، اسامی آنها را از طریق جراید کثیرالانتشار اعلام می کنیم. 

مجوز چاپ ۱۵۶ میلیون قرآن تاکنون صادر شده است

مهدی قره شیخلو با اشاره به اینکه معاونت چاپ و نشر قرآن کریم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: تصحیح قرآن کار بسیار مشکلی است. مصححین قرآن کریم برای تصحیح هر قرآن به بررسی ۶ میلیون حرف و حرکت می‌پردازند. ماحصل این زحمات مجوز نشر و توزیع ۱۵۶میلیون جلد قرآن تاکنون بوده است. 

آغاز توزیع ۲۵ هزار جلد قرآن از محل کمک های مردمی از فردا

قره شیخلو همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از مهمترین برنامه های قرآنی این سازمان دانست و افزود: در طرح نورباران که مربوط به کمک‌های مردمی در چاپ و توزیع ۵۰۰ هزار جلد قرآن برای مناطق محروم است، ۲۵ هزار جلد قرآن با استفاده از کمک‌های مردمی چاپ شده که توزیع آن از فردا آغاز می‌شود.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک به داوران برای اولین بار اجراء می‌شود

وی در پایان از برگزاری اولین دوره طرح شناسایی، ارزیابی و اعطای مدرک به داوران قرآن کریم خبرداد و گفت: در صورتی که داوطلبان در آزمون‌های این طرح قبول نشوند این فرصت را دارند که پس شرکت در کلاس‌های آموزشی و قبولی در آزمون‌های پایانی مدرک داوری دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما