شناسهٔ خبر: 18872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گام مثبت مسئولان برای تبلیغ کتاب در تلویزیون

چند وقتی است که در کنار تبلیغات رنگارنگ تلوزیون برای کالاهای تجاری مختلف، شاهد تبلیغات انواع کالاهای فرهنگی نیز هستیم. کتاب یکی از کالاهای فرهنگی با ارزشی بود که جای خالی‌اش در تبلیغ‌های تلویزیونی احساس می‌شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ چند وقتی است که در کنار تبلیغات رنگارنگ تلوزیون برای کالاهای تجاری مختلف، شاهد تبلیغات انواع کالاهای فرهنگی نیز هستیم. کتاب یکی از کالاهای فرهنگی با ارزشی بود که جای خالی‌اش در تبلیغ‌های تلویزیونی احساس می‌شد.

این روزها با تبلیغ کتاب در تیزرهای تلویزیونی می‌توانیم امیدوار باشیم تا مردم توجه بیشتری به این کالای فرهنگی کنند تا با رشد سرانه مطالعه در جامعه، شاهد ارتقای جایگاه علم، فرهنگ و هنر در بین عموم مردم باشیم.

هرچند شروع این تبلیغات اتفاقی مبارکی در رسانه ملی است اما مسئولان باید تلاش کنند تا با تبلیغ کتاب‌های ارزشمند و پرمحتوا این تبلیغات تنها وجهه تجاری صرف به خود نگیرد و در راستای فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات فرهنگی خوب در جامعه باشد.

یکی از جدیدترین تبلیغات کتاب مربوط به پخش آگهی تبلیغاتی کتاب «فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی» است که از روز پنج‌شنبه ۲۰تیرماه۹۳ در شبکه‌های مختلف سیما آغاز شده است. این آگهی در ۶۱ نوبت و در میان پیام‌های بازرگانی شبکه های سه، چهار، تهران، نمایش و تماشا پخش می‌شود.

کتاب «فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی» که توسط رسول حیدری، مدرس علوم تغذیه گیاهی و محمد دریایی، متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی نگاشته شده است؛ با رویکردی متکی بر طب سنتی، احادیث و روایات به دنبال ترویج ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی در ماه مبارک رمضان است. مخاطبان با مطالعه این اثر با مهم‌ترین عوارض روزۀ بدون سحری، مهم‌ترین عوامل گرسنگی و تشنگی زودرس، توصیه‌های سحری و پاسخ ائمه معصومین(ع) به شبهه‌های مغرضانۀ روزه، آشنا می‌شوند.

قسمت خواندنی این کتاب نیز طرز تهیه غذاهایی برای سحری، افطاری، شیرینی‌ها و دم‌نوش‌های متناسب با ماه مبارک رمضان است.

این کتاب را انتشارات «سفیر اردهال» به چاپ رسانیده که توانسته است در سال۹۲ به عنوان ناشر برگزیده بخش ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در موضوع کتب طب سنتی، متون و نسخ خطی انتخاب شود.

پیش از این آگهی کتاب‌های «اعترافات غلامان»، «کتاب‌های نارنجی»، «چرا خدا چنین کرد؟»، «مجموعه آن روزها»، « به روایت اول شخص مفرد»، «قلم رصاص» و «هشت‌سال این‌گونه گذشت»، «مرد رؤیاها»، «اطلس بدن»، «وَرمشور» و «فرزندپروری مثبت» از شبکه‌های سیما پخش شده بود.

نظر شما