شناسهٔ خبر: 18883 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش 30درصدی رشد تولید علم در دانشگاه علامه

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در طول ده ماه گذشته رشد تولیدات علمی 30 درصد افزایش یافته است و برنامه‌های تشویقی نیز برای افزایش گرایش اساتید به تولید علم درنظر گرفته شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه رشد شتابان تولید علم در کشور یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: در حال حاضر تولیدات علم در دانشگاه علامه مطلوب نیست و برنامه‌ریزی‌هایی داریم تا بتوانیم به رشد مطلوب برسیم.

وی علت بالا نبودن سرانه تولید مقالات در دانشگاه علامه را عدم گرایش اساتید به تولید علم دانست و گفت: برای افزایش گرایش اساتید به تولید علم برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته‌ایم.

سلیمی با اشاره به میزان استاندارد تولید علم از سوی اساتید دانشگاه‌ها گفت: در شرایط مطلوب به ازای هر استاد باید سه مقاله داشته باشیم که در حال حاضر دانشگاه علامه از این نظر به ازای هر استاد فقط یک مقاله دارد.

رئیس دانشگاه علامه اظهار داشت: در طول ده ماه گذشته ۳۰ درصد رشد تولیدات علمی داشتیم و این مسئله نشان می‌دهد که فضای آرامش و اعتماد در دانشگاه می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: ما بیشتر در حوزه‌های مدیریت، ریاضی، آمار و روانشناسی مقاله داشتیم و امیدواریم از طریق برنامه‌های تشویقی بتوانیم جهشی در تولید علم به خصوص تولید علم به زبان خارجی داشته باشیم.

سلیمی گفت: البته مقالاتی برای ما ارزش دارند که محصول اندیشه استاد ایرانی مسلمان باشد.

رئیس دانشگاه علامه ادامه داد: در این دانشگاه مرکز مطالعات ترجمه هم داریم که مقالات به انگلیسی ترجمه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تشویقی برای ارتقای گرایش اساتید به تولید علم گفت: نمراتی که در کمیته‌های ارتقا و ترفیع داریم تقریبا دو برابر است و پایه‌های تشویقی نیز قرار داده‌ایم و قول گرفتیم که اساتید در یک سال تعداد مقالات علمی را به دوبرابر برسانند.

وی افزود: در ده ماه گذشته حدود ۹۰۰ مقاله نمایه شده فارسی داشتیم و در حوزه کتاب هم ۲۰ عنوان کتاب جدید را رونمایی کردیم و حتی شروع به نشر مقالات به زبان‌های دیگر کردیم تا به کتابخانه‌های مشهور دنیا منتقل شود زیرا اندیشه‌های اساتید ما در دنیای امروز خریدار دارد.

نظر شما