شناسهٔ خبر: 18887 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدای امام خمینی(ره) در «سال‌های حادثه» تغییر می‌‎کند + تصاویر جدید

کارگردان فیلم «سال‌های حادثه» گفت: برای بهتر شدن این فیلم صدای شخصیت امام خمینی(ره) تغییر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ فیلم «سالهای حادثه» به کارگردانی سعید چاری و تهیه کنندگی محمد آزادی مهربانی وارد بخش مسابقه فیلم‌های ویدیویی جشنواره مقاومت شد.

این فیلم پیش از این جز فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کودک اصفهان نیز بوده است که بنا به گفته سعید چاری این نسخه با نسخه پخش شده در جشنواره کودک تغییراتی داشته و علت آن هم این بوده که از آنجا که آن جشنواره مخصوص کودکان بوده است، ما مجبور بودیم برخی از سکانس‌ها و صحنه‌های مربوط به انقلاب را که کمی خشونت در آن بود را حذف کنیم و فیلم را برای مخاطب کودک در نظر بگیریم.

وی افزود: ما در یکی از سکانس‌های این فیلم از بازیگر نقش حضرت امام(ره) استفاده کردیم. در نسخه مربوط به جشنواره کودک برای صدای امام از صدای عرفانی استفاده کرده بودیم. وقتی فیلم را در جشنواره کودک کنار مردم دیده بودم، حس کردم مردم با آن صدا زیاد ارتباط برقرار نکردند. اکنون قصد داریم برای بهتر شدن کار صدای حضرت امام را نیز شبیه‌تر بگیریم.

جشنواره فیلم مقاومت از ۳۱ شهریور در تهران آغاز می‌شود و در آن ۱۴ فیلم ویدیویی به رقابت می‌پردازند.

فیلمنامه این فیلم ویدیویی را ثنا صادقی نوشته و داستان پسر بچه‌ای ۹ ساله بنام احمد علی است که به حضرت امام خمینی (ره) نامه‌ای می‌نویسد و درآن نامه اعلام می‌کند که خیلی دوست دارد حضرت امام را از نزدیک ببیند و حضرت امام هم جواب نامه ایشان را می‌دهند و می‌فرمایند که ایشان هم همه فرزندان ایران زمین را دوست دارند، در صورت امکان به جماران بیاید تا همدیگر را ملاقات کنند. احمد علی قصد دارد تا هر چه سریع‌تر به ملاقات حضرت امام برود اما در طول مسیر گرفتار یک فرد ضد انقلاب می‌شود که وعده ملاقات را به تاخیر می‌اندازد و بین احمد علی و مرد ضد انقلاب یک مبارزه انقلابی بسیار شدیدی در می‌گیرد و....

میرطاهر مظلومی، ثنا صادقی، شراره رخام، امیر زریوند، مجید شهریاری، سیاوش قاسمی، اردشیر کاظمی، امین نبی‌الهی، صفر کشکولی و بازیگر خردسال: علیرضا مظفری از بازیگران این فیلم سینمایی هستندکه در آن ایفای نقش کرده‌اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان و تدوین: سعید چاری، تهیه کننده: محمد آزادی مهربانی و سعید چاری، فیلمنامه: ثنا صادقی، مدیر تصویربرداری: امید رخ افروز، طراح گریم: جنان صدفی، مدیر تولید: سید کاظم شیوایی، مدیر تدارکات: احسان لواسانی، طراح صحنه و لباس: احمد سعادت، عبدالرضا منتظری، دستیاران کارگردان: مهدی قنبری و سیدرضا موسوی، منشی صحنه: منا علامه امیری.

نظر شما