شناسهٔ خبر: 18922 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آلبوم محمدرضا فروتن مهرماه منتشر می‌شود

آلبوم موسیقی محمدرضا فروتن که تمی عاشقانه دارد با اشعاری از افشین یدالهی و آهنگسازی بابک زرین و تنظیم سیروان خسروی مهرماه عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری هنر ایران؛ محمدرضا فروتن از انتشار آلبوم موسیقی خود در مهرماه خبر داد. این بازیگر سینما در حاشیه برنامه تلویزیونی هفت گفت: تاکنون ضبط 5 قطعه از این آلبوم 8 قطعه‌ای را تمام کرده‌ام و فکر می‌کنم مهر و آبان این آلبوم عرضه شود. در این آلبوم افشین یداللهی که یکی از بهترین ترانه‌سراهای زمان ماست، ترانه‌های این آلبوم را با تمی عاشقانه سروده است.

به گفته فروتن آهنگساز این آلبوم بابک زرین و تنظیم قطعات را سیروان خسروی بر عهده داشته است.

فروتن درباره کم‌کاری خود در حوزه بازیگری در سینما نیز گفت: دوباره در این سال‌ها به سراغ درس خواندن رفته‌ام و البته بخش از فعالیت را نیز به موسیقی اختصاص دادم.

فروتن که تا چندی پیش فیلم "متروپل" مسعود کیمیایی را بر پرده سینما داشت و این روزها نیز فیلم "تجریش ناتمام" پویا آذربایجانی را در اکران دارد، با پوریا آذربایجانی میهمان برنامه سینمایی هفت جمعه این هفته بود.

گرچه قطعا مخاطبان منتظر بودند با وجود حضور محمدرضا فروتن در یک برنامه گفت‌وگو محور زنده، آن هم در حالی که فروتن کمتر گفت‌وگو میکند، حرف‌های جذابی گفته شود اما از میان حرف‌های فروتن تنها خبر انتشار آلبوم موسیقی جدیدش جالب بود و البته چند جمله‌ای که در انتقاد به برخی کارگردانان پیشکسوت زد و انتقاد به نبود فبلمنامه‌های عمیق و خردمندانه.

محمد رضا فروتن که پوریا آذربایجانی او را " استاد عاشقانه‌های سینمای ایران" نامید درباره کار کردنش با کارگاردانان جوان با انتقاد از برخی کارگردانان پیشکسوت گفت: کارگردانان جوان شنونده‌های خوبی هستند. مانند برخی کارگردانان حرفه‌ای و بزرگ نیستند که بیشتر قصد اثبات خود را دارند. گاهی آدم‌ها بزرگ که می‌شوند، غرورشان هم بزرگ می‌شود و برای هر کسی هم این مسئله ممکن است پیش بیاید در حالی که غرور، سرطان روح است.

فروتن در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از اکثر فیلمنامه‌هایی که این روزها در سینمای ایران نوشته می‌شود گفت: به نظر می‌رسد امروز بیشتر دغدغه‌ها صرفا فیلم‌سازی است تا اینکه متنی با تحقیق و وسواس نوشته شود. من دوست دارم در سینمایی کار کنم که فیلمنامه‌هایش ابعاد روان‌شناختی داشته باشد و اثری روی مخاطب بگذارد.

اما فروتن در مهمترین بخش حرف‌های هفت این هفته با اشاره به اینکه دلیل کم کاری این سالهایش در سینما این است که دوباره سراغ درس خواندن و البته موسیقی رفته خبر آلبوم جدیدش را هم در برنامه زنده داد.

اما شاید محمد رضا فروتن به گواه برنامه هفت فیلم بعدی که بازی می‌کند نیز فیلم "آبان میانه پاییز" به کارگردانی پوریا آذربایجانی باشد که درباره یک پیک موتوری است که با دخترش زندگی می‌کند. آذربایجانی در همین برنامه دوباره پیشنهاد بازی در این فیلم را جلوی میلیون‌ها مخاطب به فروتن ارائه داد.

در انتها فروتن سفارشی هم به علاقمندان جوان بازیگری داشت: اینکه اولویت اول زندگی‌تان را بازیگری نگذارید و حتما در کنارش یک شغل اصلی داشته باشید. چون برای خود او هم، عشق و تفریح زندگی‌اش بازیگری است و زندگی واقعی‌اش خارج از سینما می‌گذرد.

نظر شما