شناسهٔ خبر: 18923 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جدید فرهنگستان هنر کیست؟

با پایان یافتن دوره ریاست علی معلم دامغانی بر فرهنگستان هنر، گمانه زنی‌ها درباره جانشین او از سوی برخی رسانه‌ها شدت گرفته‌است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری هنر ایران؛ ریاست فرهنگستان هنر در هر دوره توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و حکم مستقیم رییس جمهور تعیین می‌شود. اما با پایان یافتن دوره ریاست علی معلم دامغانی بر فرهنگستان هنر با وجود عملکرد مثبت معلم ، گمانه زنی‌ها درباره جانشین او از سوی برخی رسانه‌ها شدت گرفته است.

 

چندی پیش در برخی از رسانه‌ها از سیدمحمد بهشتی، حسن بلخاری و اکبر عالمی به عنوان گزینه‌های جانشینی علی معلم در فرهنگستان نام برده می‌شد و اما هفته گذشته نام علی منتظری از مدیران قدیمی تئاتر که سال‌ها از عرضه فعالیت‌های هنری دور بوده و تخصص اصلی او پزشکی است نیز به این اسامی افزوده شد.

اما خود منتظری که بیشتر درگیر حوزه‌ها و مسئولیت‌های علمی پژوهشی بوده‌است در باره این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و حتی در مصاحبه‌ای گفت:‌ «اگر به‌صورت رسمی چنین پیشنهادی هم مطرح گردد، من دیگر حوصله چنین کاری را ندارم.»

بر اساس این گزارش، پیگیری‌های خبرنگار یکی از رسانه‌ها از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حاکی از آن است که اصلا هنوز نامی برای جانشینی علی معلم مطرح نشده است و اعلام این اسامی از سوی برخی رسانه‌ها صرفا فضاسازی رسانه‌ای بوده که سعی بر تحمیل گزینه‌مورد نظرشان کرده بودند.

همچنین بر اساس شنیده‌ها از منابع آگاه، هنوز هیچ جلسه‌ای درباره انتخاب رییس فرهنگستان هنر برگزار نشده است.

گفتنی است فرهنگستان هنر مؤسسه‌ای است با شخصیت حقوقی مستقل که به نهاد ریاست جمهوری وابسته است. اعتباراتی که برای فرهنگستان در بودجه سالیانه کشور منظور می‌شود در ردیف اعتبارات نهاد ریاست جمهوری است.

فرهنگستان هنر به منظور پاسداری از میراث و هنر اسلامی و ملی و پیشنهاد سیاست‌ها، راهبردها و دستیابی به آخرین یافته‌ها و نوآوری‌ها و نیز ارتقای فرهنگ اسلامی برای مقابله با تهدیدات فرهنگ مهاجم، تشکیل شده است.

نظر شما