شناسهٔ خبر: 18932 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سایت جذب دانشجوی خارجی راه اندازی می‌شود

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: قبل از اتمام سال جاری سایتی جهت معرفی دانشگاه های کشور راه اندازی خواهیم کرد که هر دانشگاه موظف است به سه زبان، فارسی، عربی و انگلیسی توانمندی و امکانات خود را برای جذب دانشجوی خارجی ارایه کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ صمد جباری در خصوص سیاست های سازمان امور دانشجویان در های جذب دانشجویان خارجی گفت: پیشنهاد برنامه پنجم توسعه برای جذب دانشجوی خارجی سالی پنج هزار دانشجو بود که ما اکنون روی مرز پنج هزار نفر درحال پیشروی هستیم.

وی ادامه داد: امسال براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به این عدد می رسیم اما سال های قبل با این عدد فاصله داشتیم و به دنبال این هستیم که امسال به این عدد دست یابیم.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: جهت گیری ما بین المللی سازی آموزش عالی است و دنبال این هستیم  که دانشگاه های خود را به کشورهای اروپایی و امریکایی نیز معرفی کنیم.

وی افزود: برهمین اساس قبل از اتمام سال جاری سایتی جهت معرفی دانشگاه های کشور راه اندازی خواهیم کرد که هر دانشگاه موظف است که به سه زبان، فارسی، عربی و  انگلیسی توانمدی و امکانات خود را برای جذب دانشجوی خارجی ارایه کند.

جباری تاکید کرد: متقاضیان کشورهای اروپایی دانشگاه‌های ما را نمی شناسند، کشورهای آسیایی تا حدی با دانشگاه های کشور ما آشنا هستند و به مرجعیت کشور ما رسیده اند و  نکته مهم برای ما این است دانشگاه های خود را به جوانان اروپایی و امریکایی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور ما هستند معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه های ما از ۹۲ کشور تا امروز دانشجو پذیرش کرده اند به طوریکه سال گذشته از ۵۲ کشور پذیرش دانشجوی خارجی داشتیم در مجموع از ۹۲ کشور خارجی دانشجو پذیرش کرده ایم.

وی ادامه داد: بیشتر دانشجویان جذب شده از کشورهای همسایه ، یعنی کشورهای عربی و آفریقایی هستند البته از کشورهای آمریکای جنوبی، اروپا ، روسیه و کشورهای دیگر نیز دانشجو داشته و قصد داریم گستره فعالیت خود را دراین زمینه افزایش دهیم.

جباری افزود: جهت گیری ما به سمت پذیرش دانشجو آزاد است به طوریکه پذیرش علمی توسط دانشگاه‌ها صورت گیرد و ما مسیر ورود دانشجو و صدور ویزای تحصیلی وی را تسهیل کنیم.

نظر شما