شناسهٔ خبر: 18956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش بالای «ردکارپت» آسیب شناسی اقتصاد سینمای ایران است

احمداحمدی تهیه کننده «ردکارپت» گفت: «ردکارپت» بدون اینکه بخواهد چیزی را به رخ بکشد با کمترین هزینه تولید توانسته بفروشد و این شرایط تولید، اکران و فروش اینچنینی می‌تواند در آسیب شناسی اقتصاد سینمای ایران گنجانده شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «ردکارپت» تجربه جدیدی از کارگردانی رضا عطاران است که در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. احمد احمدی تهیه کننده «ردکارپت» پیش از این در گفت‌وگویی گفته بود: من از اکران «ردکارپت» در ماه رمضان استقبال می‌کنم. این فیلم می تواند سینماها را از شرایط بحرانی اکران ماه رمضان خارج کند.

این روزها «ردکارپت»  توانسته است به تعبیری فصل مرده اکران رمضان را پویا کند. با گذشت ۱۵ روز از نمایش این فیلم، فروشی نزدیک به یک میلیارد تومان در ۶۰ سالن سینما داشته باشد.

احمداحمدی تهیه کننده فیلم «رد کارپت»  گفت:با اینکه به ما می‌گفتند در ماه مبارک رمضان که فصل مرده اکران است فیلم را اکران نکنید ولی با ضریب ریسک بالا این را پذیرفتم و خوشبختانه جواب داد. ردکارپت توانست تهیه کننده های دیگر را هم برای اکران در ماه مبارک رمضان راغب کند. حتی اگر خود من فیلمی را تهیه کنم که قابلیت ارتباط با تماشاگر را داشته باشد و فیلم سالم و مخاطب پسندی باشد قطعا آن را در ماه مبارک رمضان اکران می‌کنم.

احمدی همچنین گفت: شرایط تولید و  اکران «ردکارپت» توانسته این فیلم را خاص کند. ای‌کاش بیشتر در مورد آن صحبت می‌شد. تولید چنین فیلمی در بدنه سینمای ایران و این که فیلم اینگونه در ماه رمضان می‌آید رکورددار فروش می‌شود خیلی جای صحبت دارد.

وی ادامه داد: این فیلم بدون اینکه بخواهد چیزی را به رخ بکشد با کمترین هزینه تولید توانسته بفروشد. این شرایط تولید، اکران و فروش اینچنینی می‌تواند در آسیب شناسی اقتصاد سینمای ایران گنجانده شود.

تهیه کننده «رد کارپت»گفت: ما نباید به سادگی از کنار چنین موضوعی بگذریم. متاسفانه شرایط ساخت این فیلم در جشنواره فجر از چشم داوران دور ماند. اینکه فیلمی با بضاعت خود می‌‌آید و در کنار فیلم های که با هزینه بالا ساخته شدند قرار می‌گیرد شاید در روزهای جشنواره به چشم نیامد ولی امروز که نگاه می‌کنیم، فیلمی چنین ساده توانسته است  فروش خوبی را داشته باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

احمدی با اشاره به حضور عطاران به عنوان بازیگر و کارگردان فیلم تاکید کرد: البته حضور رضا عطاران به عنوان یک سوپراستار در فروش و دیده شدن فیلم موثر بوده است. اما این نکته نباید فراموش شود فیلمی به ظاهر تجربه‌گرا توانسته در بدنه سینما نقش ایفا کند و سالن‌های سینما را رونق بدهد.

تهیه کننده «ردکارپت» در پاسخ به این سوال که آیا در سینما تهیه‌کنندگی سینما را ادامه می‌دهد اینگونه پاسخ داد: من فیلمبرداری این فیلم را دوست دارم ولی ذات کار من در سینما با عکاسی وتصویربرداری فیلم شروع شده است. هنوز هم کارم را دوست دارم و آن را ادامه می دهم اما در کنار آن کار تهیه فیلم را انجام می‌دهم و آرزو می‌کنم بتوانم فیلمی از ناصر تقوایی را تهیه کنم.

احمدی در آخر گفت: آن چه که در تهیه فیلم بیشتر مدنظر من است ساخت فیلمی است که بتواند تماشاگر را به سالنهای سینما بکشاند و دیده شود. همانطور که اصلا کسی انتظار نداشت که «رد کارپت» در فصل گرما و ماه رمضان فروش کند ولی این فیلم توانست سالنهای سینما را پر کند. این شرایط مصداق این حرف است که سینما زنده است و مردم سینما را دوست دارند.

نظر شما