شناسهٔ خبر: 18964 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رویکرد دانشگاه آزاد نسبت به مقوله حجاب

رئیس دانشگاه آزاد رویکرد دانشگاه آزاد نسبت به مقوله حجاب را کاملاً اسلامی و فرهنگی دانست و گفت: راهکارهای ویژه‌ای در دست اقدام داریم تا فرهنگ حجاب و عفاف توسعه یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه شورای راهبردی فرهنگی – اجتماعی گفت: شرایط کنونی جامعه به گونه‌ای است که فرصت پاسخگویی به حاشیه‌ها را نداریم. اگر بخواهیم به تمامی حاشیه‌ها پاسخ دهیم، باید تمامی وقتمان را صرف این کار کنیم و از کارهای اصلی باز می‌مانیم. بسیار جای تعجب دارد کسانی که با آموزه‌های قرآنی آشنا هستند، وقتی خبری منتشر می‌شود، بدون تجسس و تبیین درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به آیه شریفه «یا أیها الذین آمنوا إن جاءکم فاسق بنبأ فتبینوا...» اظهار داشت: اگر انتقادها سازنده باشد، استقبال می‌کنیم اما به فردی که بخشنامه را نخوانده و فحاشی می‌کند، پاسخی نمی‌دهیم. ضمن اینکه اینگونه افراد سخنانشان بین مردم جایگاهی ندارد. پس لزومی ندارد برای حاشیه پردازان وقت بگذاریم.

وی به بخشنامه صادره درباره فرهنگ حجاب ازسوی حراست دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد بدون آنکه بخشنامه را به دقت خوانده باشند، درباره آن اظهارنظر می‌کنند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد برخی از رسانه‌های همسو به شکلی هماهنگ با یکدیگر اقدام به نشر مطالبی خلاف واقع می‌کنند که من نام شارلاتانیسم خبری را به آنها اطلاق می‌کنم.

میرزاده تقویت و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را از اولویت‌های دانشگاه آزاد برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه بعضی از افراد پیام بخشنامه را نگرفتند. دانشگاه آزاد با بحث حجاب و عفاف مشکلی ندارد بلکه موضوع موردبحث در این بخشنامه، نحوه برخورد با این مقوله بود. حراست به تنهایی نمی‌تواند مسئول مبارزه با بدحجابی باشد و در دانشگاه آزاد نیز رئیس واحد و معاون فرهنگی هم باید مسئولیت بپذیرد.

وی افزود: این بخشنامه علاوه بر حراست، سایر مسئولان را مسئول برخورد قانونی با موضع بد حجابی می‌داند.

رئیس دانشگاه آزاد رویکرد دانشگاه آزاد نسبت به مقوله حجاب را کاملاً اسلامی و فرهنگی دانست و گفت: به عنوان مثال بخشنامه ای از سوی معاونت فرهنگی صادر شده که در آن از تمامی واحدها خواسته ایم در هفته فرهنگی آفتاب، به بانوان محجبه و نمونه (در سطح دانشجویان، کارمندان و اساتید) جوایزی اهدا کنند و راهکارهای ویژه ای نیز در دست اقدام داریم تا فرهنگ و حجاب و عفاف توسعه یابد.

میرزاده با انتقاد از برخی روش‌های مرسوم در ارتباط با پدیده بدحجابی در جامعه اظهار داشت: سالها از عمر گشت ارشاد در جامعه می‌گذرد. سئوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این شیوه‌ها نتیجه نداده است؟ ما در دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ حجاب و عفاف و وقار را با روش و منش‌های جدید نرم افزاری و فرهنگی و روش های اسلامی توسعه خواهیم داد.

نظر شما