شناسهٔ خبر: 18995 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خوانش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در نیاوران

نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» شب گذشته در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و با کارگردانی محمد رحمانیان؛ شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا شد.

پیش از آغاز اجرا، رحمانیان بر روی صحنه حاضر شد و خطاب به تماشاگران گفت: ما قرار بود این نمایشنامه خوانی را در فرهنگسرای اندیشه برگزار کنیم و بلیط فروشی را نیز براساس صندلی‌های آن سالن انجام داده‌ایم اما متاسفانه مسئولان فرهنگسرای اندیشه با ما همکاری نکردند.

وی ادامه داد: تنها جایی که پس از این مشکل روی خوش به ما نشان داد، فرهنگسرای نیاوران و آقای عباس سجادی بود. خوشبختانه او این امکان را به ما داد که این نمایشنامه خوانی را اجرا کنیم.

رحمانیان اظهار کرد: نمایشنامه «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» در سال ۱۳۶۰ چاپ و منتشر شده و خوشحالم که امروز مخاطبان تئا‌تر می‌توانند اجرای نمایشی را ببینند که بهرام بیضایی آن را بیش از ۳۰ سال پیش نوشته است.

رحمانیان در پایان صحبت‌هایش توضیح صحنه آغازین را خواند و در کنار صحنه نمایشنامه خوانی را نظاره کرد. علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، بهرام ابراهیمی، اشکان خطیبی، علی سرابی، هومن برق نورد، رامین ناصرنصیر، پرستو رحمانیان، مارال بنی آدم، سها سناجو، افشین اخلاقی، سامان مظلومی، سیما پورسید و سانیا سالاری خوانش نقش‌های این نمایشنامه را به عهده داشتند.

بابک صفرنژاد با «سازدهنی» و صابر جعفری با سازهای کوبه‌ای اجرای موسیقی را به صورت زنده در کنار صحنه برعهده داشتند. نمایشنامه خوانی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» ۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نظر شما